loading...

سارين وب ديزاين

طراحي انواع سايت هاي اختصاصي

بازدید : 472
11 زمان : 1399:2

مديران شركت ها درباره طراحي سايت چه فكر ميكنند و چگونه سايتي ميخواهند؟ امروز و در اين مقاله از طراحي سايت اصفهان به اين موضوع مي پردازيم . در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.
خيلي از مديران اجرايي داراي تصورات غلطي از برنامه نويسي وب سايت مي باشند. اين تصورات غلط، يك نوع مشكل است، زيرا امروزه تجارت ها بيشتر از گذشته به حضور آنلاين شان متكي هستند.
تمامي مديران اجرايي در تمامي شركت هاي بزرگ و كوچك با اين مشكل مواجه هستند. در اين مقاله 6 تصور غلطي كه اين مديران اجرايي دارند را بيان مي كنيم:

1.برنامه نويسي وب سايت آسان است.
مشتريان سايت معمولا يك وب سايت 20 صفحه اي ساده همراه با تنظيمات ثبت نام در سايت، پرداخت آنلاين، يك وبلاگ و ديگر ويدجت ها را مي خواهند.
وب سايت هايي مانند فيس بوك و CRAIGSLIST ممكن است به نظر ساده باشند، اما برنامه نويسي آن ها، زمان بر و بسيار پيچيده است. هر چه طراحي يك سايت ساده تر به نظر بيايد، برنامه نويسي آن پيچيده تر مي باشد. برنامه نويسان معتقد هستند كه بعضي برنامه نويسي هاي پيچيده، نياز به روز ها برنامه ريزي دارند.

2.هر كسي مي تواند برنامه نويسي سايت را انجام دهد.
به جاي اين كه تمام كارمندان را در اتاق كنفرانس براي ارائه ايده هايي براي برنامه نويسي وب سايت جمع آوري كنيد، تنها افرادي كه در اين زمينه تخصص دارند را گرد هم آوريد.
استراتژي بازاريابي محتوا، اسناد تجاري، اهداف تجاري و روند جستجوي كاربران در سايت را در اين جلسه بيان كنيد. زمان زيادي را روي برنامه ريزي هاي تكنيكي، ساختار پايگاه داده، طرح بندي، طراحي و يا ويدجت ها صرف نكنيد.

3.الگوهاي از پيش ساخته شده براي تمامي وب سايت ها متناسب است.
مزيت استفاده از الگوهاي از پيش ساخته شده ممكن است براي برخي شركت ها و تجارت ها كارساز باشد، اما براي شركت هاي مهم با وظايف جدي كه درباره برند و حضور آنلاين شان مصمم هستند، اين الگوهاي از پيش ساخته شده نمي تواند راه حل طولاني مدت براي آن ها باشد.
بايد طراحي سايت اصفهان را مانند يك سرمايه گذاري و يك منبع مشخص و متناسب براي تجارت تان در نظر بگيريد. يك تيم طراحان وب سايتي را بيابيد كه تجارت تان را درك كنند، سوالات متناسبي از شما بپرسند و مشتريان راضي و نمونه كارهاي موفقي داشته باشند. يك تيم طراحي سايت خوب به شما كمك مي كند تا اهداف خود را با توجه به بودجه اي كه داريد، مديريت كنيد و يا راه حل هاي بهينه اي را براي تجارت خود پيدا كنيد. شايد اين تيم ها به نظر گران برسند، اما سود حاصل از اين سرمايه گذاري بسيار زياد خواهد بود.

4.زماني كه يك وب سايت طراحي شد، به معني پايان كار مي باشد.
برنامه نويسي وب سايت تنها در يك فعاليت خلاصه نمي شود. زماني كه وب سايت خود را راه اندازي نموديد، اين طراحي سايت نياز به نگه داري و مراقبت دارد. خيلي از شركت هاي تجاري و بازاريابي داراي تيم هاي بخصوصي هستند كه روي سايت ها نظارت دارند تا اطمينان حاصل كنند كه بدون هيچ مشكلي، حضور آنلاين تجارت خود را مانند هميشه قدرتمند حفظ كرده اند.
حتي اگر وب سايت شما داراي حجم زيادي از مخاطبين سايت نباشد، شما بايد روي عملكرد طراحي سايت خود مديريت داشته باشيد. شما بايد به طور مداوم بروزرساني هاي امنيتي و جديدي را، براي افزايش سئو سايت و بهينه سازي سايت خود انجام دهيد.

5.هر كسي مي تواند تجربه كاربري فوق العاده اي را در وب سايت به وجود بياورد.
شما نمي توانيد يك وب سايت را خودتان طراحي كرده و بسازيد. روي پيشبرد تجارت تان و بهبود محصولات و سرويس هاي طراحي سايت تان تمركز كنيد. كارآموز و يا آشنايان شما هم نمي توانند اين وب سايت ها را طراحي كرده و بسازند. براي برنامه نويسي يك وب سايت، بايد اطلاعاتي بيش از موارد پايه داشته باشيد، مخصوصا زماني كه سيستم پرداخت آنلاين را مي خواهيد در وب سايت اعمال كنيد و يا مي خواهيد سايت را با سيستم داخلي شركت يا تجارت يك پارچه سازي و هماهنگ كنيد.
اندكي از ابزارهاي ساخت وب سايت وجود دارند كه مي توانند براي تجارت هاي كوچك، بسيار عالي عمل كنند. اما اين ابزارها نمي توانند براي تجارت هاي بزرگ و مهم، كارآمد باشند.
براي وب سايت خودتان، شما ممكن است نياز به يك تيم براي طراحي و برنامه نويسي سايت داشته باشيد كه مجهز به مهارت هاي تخصصي در اين زمينه مي باشند. اجازه دهيد تا شركت طراحي وب سايتي كه براي تجارت خود انتخاب كرده ايد، كار خود را به درستي انجام دهد و نتايج خوبي را براي تان به ارمغان آورند.

6.اين طراحي وب سايت متعلق به شما است.
طبيعي است كه بخواهيد روي وب سايت شركت خود مديريت داشته باشيد. متاسفانه، زماني كه طراح وب سايت نباشيد، اين امر امكان پذير نيست. اگر مي خواهيد كه بازديدكنندگان سايت تان به مشتريان وب سايت شما تبديل شوند، بايد به طراح وب سايت خود اعتماد داشته باشيد.
طراحان سايت در طراحي سايت اصفهان ديدگاه شما را درك مي كنند، اما شما بايد به آن ها اجازه دهيد تا مديريت سايت را به طور كامل برعهده بگيرند. آن ها درباره ساختارهاي طراحي اطلاعات دارند و كمك مي كنند تا بازديدكنندگان به مشتريان وب سايت شما تبديل شوند.

نياز به طراحي سايت اصفهان داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارين وب تجربه كنيد .

بازدید : 455
11 زمان : 1399:2

تكنولوژي و خصوصا طراحي سايت با خصوصيات و ويژگي هاي بسياري همراه است به طوريكه پيشرفت ها در اين حوزه به صورت لحظه اي اتفاق مي افتد . در اين مقاله از طراحي سايت اصفهان قصد داريم تا شما را با آخرين گرايش و پيشرفت هاي اين حوزه آشنا كنيم. در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.

پيشرفت در تكنيك هاي طراحي سايت اصفهان به كندي روي نمي دهد. از جايي كه محبوبيت و طرفداري طراحي سايت پيشرفته لحظه به لحظه افزايش مي يابد، شما ممكن است از وجود تكنيك ها و الگوهاي طراحي سايت بسيار زيادي كه اين روزها به وجود آمدند، تعجب كنيد.

مردم هميشه در حال يافتن روش هاي تازه و جديد مي باشند تا ديگر پروسه هاي قديمي را در طراحي كردن وب سايت به كار نبرند، مانند FLEXBOX و CSS GRID. RACHEL ANDREW و JEN SIMMOMS برنامه نويسان را تشويق مي كنند تا به تكنولوژي هاي روز دنيا هميشه توجه داشته باشند و هميشه اين موضوعات را دنبال نمايند.

آيا طراحي سايت اصفهان اين روزها بسيار متنوع و پيشرفته مي باشد؟

اخيرا، از برخي از بنيان گذاران صنعت وب سايت- مانند ANDY CLARKE و JEFFREY ZELDMAN- پرسيده شد كه آيا واقعا اين صنعت طراحي سايت نياز دارد تا به اين حد پيچيده شود و آيا وب سايت ها به اين وسيله شادابي و نشاط و حس صميمت خود را از دست مي دهند و يا اينكه وابسته به استانداردهاي موجود در اين زمينه مي باشند؟ آيا همه ما بايد تنها از فريم ها و الگوها و ابزارهايي كه در دسترس ما مي باشد، استفاده نماييم؟

اگر چه در اين باره صحبت ها و مباحث بسياري وجود دارد، اما من فكر نمي كنم كه نظرياتي بر مبناي اينكه چگونه پروژه هاي ديجيتالي به گونه اي متفاوت و پيشرفته ساخته شوند، به وجود آمده باشد. ما مدت ها است كه از HTML، CSS و اندكي JAVASCRIPT استفاده مي كنيم. امروزه پردازنده هاي CSS و الگوهاي JS و تركيباتي به وجود آمده است كه باعث شده تا پروژه هاي طراحي وب بسيار پيشرفته نمايان شوند كه داراي عوامل بسيار جديدي نيز مي باشند، مانند بهينه سازي شدن عوامل طراحي، پيام تحويل CDN و بهينه سازي و سئو وب سايت و غيره.

اصرار بر اينكه متدهاي جديد و مدرن را خيلي زود در طراحي وب سايت مشتريان به كار ببريم، مي تواند بسيار كار اشتباه و غلطي باشد.

پيشگام شدن در تكنولوژي طراحي وب سايت

صحبت ها و كنفرانس هاي كه در اين زمينه وجود دارند، نشان داده اند كه طرفدار عملكردهاي مدرن و بروز مي باشند. بايد اين مورد را به ياد داشته باشيد كه صنعت طراحي وبسايت بسيار جديد و تازه وارد است و هنوز راه پيشرفت بسياري دارد و مي تواند توسعه يابد.

مشكل اين جا است كه طراحاني كه از آخرين تكنولوژي ها در طراحي خود استفاده نمي كنند، هميشه احساس مي كنند كه در پروژه شان يك چيزي كم مي باشد و اين حس به آن ها منتقل مي شود كه همه چيز طبق روال پيش نمي رود. افرادي كه به راحتي مي توانند از اين موضوع بگذرند و محدوديت هاي استفاده از تكنولوژي در طراحي وب سايت را كنار بگذارند، مي توانند در اين مسير بسيار موفق شوند.

شك نكنيد، كه اين افراد مي توانند در پيشرفت هر چه بيشتر صنعت طراحي سايت نيز كمك كننده و مفيد باشند. اما عجله و تعجيل در استفاده از موارد مدرن در پروژه هاي ديجتالي مي تواند نتايج گران باري را براي مشتريان به وجود آورد.

شما مطئنا به عنوان طراحان وب مي خواهيد رابطه كاري طولاني مدت و پر بازدهي با مشتريان خود داشته باشيد. تغيير دادن نحوه ساخت و طراحي وب سايت تان مي تواند تنها اين معنا را داشته باشد كه بايد هميشه در اين زمينه مطالعه داشته باشيد و مهارت هاي بسيار زيادي را كسب كنيد.

همان طور كه خواندن اظهار نظرات ديگران و فايل هايي نظير README مي تواند به شما كمك كنند، بايد اطمينان حاصل كنيد كه اين اطلاعاتي كه به دست مي آوريد، هميشه موثر خواهند بود و براي مدت طولاني مي توانند كاربردي و نتيجه بخش باشند.

به عنوان مدير ديجيتالي در يك شركت طراحي سايت كوچك به نام IMAGINATE، اين وظيفه من مي باشد كه اطمينان حاصل نمايم كه ما از تكنولوژي متناسب و صحيحي در پروژه هاي مشتريان استفاده كرده و با دقت و هوشندانه وقت خود را برنامه ريزي مي كنيم و بايد روي اين امر بسيار دقت داشته باشم كه چه مواردي را ياد مي گيريم تا در پروسه هاي طراحي وب سايت آينده مان به كار ببنديم.

من كاملا درك مي كنم كه چگونه طراحان و برنامه نويسان مي خواهند تكنولوژي جديد بعدي را در كارهاي خود به كار ببندند. من هم همين احساس را دارم و دقيقا اين موضوع باعث شده است كه سال ها در اين حرفه بمانم و فعاليت كنم.

واقعيت اين مي باشد كه ما بايد به طول عمر پلاگين ها/آرشيوها/نرم افزارها نيز دقت نماييم، زيرا اگر اين موارد متناسب با عصر و دوره خود به كار نروند، منجر به شكست خواهند شد و ديگر نمي توانند تكنولوژي هاي جديد بيشتري را متقبل شوند. مسئوليت اين چنين شكست هايي به عنوان طراح و برنامه نويس وب، بر عهده ما مي باشد.

آموزش دادن به برنامه نويسان وب سايت جوان و تازه كار

خيلي از برنامه نويسان تازه كار و نوجوان وب سايت واقعا مشتاق دريافت اطلاعات مي باشند. زماني كه آن ها در استديو هاي طراحي وب سايت حضور يابند، الهامات بسياري را كسب مي نمايند و شوق دارند تا روش هاي جديد و تكنيك هاي مدرني كه در حال پديدار شدن مي باشند را ببينند و درك كنند و دريابند كه بايد چگونه در پروژه هاي طراحي وب سايت خود به كار ببرند.

شما مطئنا مي خواهيد تا پرسنل و كارمندان تان در اين زمينه رشد كنند و به اندازه اي پيشرفت كنند كه بتوانند به صورت گروهي روي پروژه هاي طراحي سايت كار كنند. از اين رو بسيار مهم مي باشد تا اطمينان حاصل شود شما تنها روي تكنولوژي هايي كار مي كنيد كه به عواملي مربوط مي شود كه از قبل وجود داشته است و هم اكنون بهبود يافته است.

منظور من اين مي باشد كه اين تكنولوژي پديدار شده، يك مورد و گزينه جديد در طراحي وب سايت نمي باشد و شما از پيش با آن آشنايي داشته ايد. اگر با پيشرفت هاي در زمينه طراحي وب سايت مواجه شديد كه كارآموزان و طراحان جوان شما از قبل با آن ها آشنايي نداشته اند، بهتر است تعادلي در اين ميان ايجاد نماييد تا آن ها با مشكل مواجه نشوند.

مثالي خوبي كه در اين زمينه مي توان به آن اشاره نمود، تغيير و پيشرفت از LESS به SCSS و هم چنين GRUNT به GLUP مي باشد. هر دوي اين تكنولوژي ها بسيار شبيه به يكديگر مي باشند، اما تفاوت هايي نيز ميان آن ها وجود دارد كه با توجه به آن ها بايد تشخيص دهيد كه در برنامه نويسي و طراحي وب بايد كدام يك از LESS و يا GRUNT را به كار ببريد. در اين زمينه بايد به كارآموزان خود آموزش دهيد كه چگونه اين نوع موارد را در پيش طراحي خود مورد بررسي قرار دهند.

طرح بندي هاي موجود در طراحي وب سايت

شبكه هاي FLEX و CSS از پيشرفت هاي اخيري محسوب مي شود كه اين روزها بسيار درباره آن صحبت و بحث و گفت و گو مي شود. شبكه CSS مي تواند راهي كه ما وب سايت ها را در آينده در معرض نمايش مي گذاريم را متحول سازد. البته اين مورد در مرورگرهاي اخير پنهان مي باشد، اگر چه شما مي توانيد با فعال كردن گزينه هايي در مرورگر كروم، به اين مورد نيز دسترسي داشته باشيد.

بنا بر دلايلي ما نمي توانيم از اين مورد در پروژه هاي زنده و آنلاين استفاده نماييم. طرح بندي و شبكه هاي موجود در طراحي وب سايت مطابق با تكنولوژي هاي روز دنيا به سادگي مي توانند متحمل تغيير شوند، يعني مي توانند از جدول ها به رديف هاي دوتايي و حتي يا اشكال شناور تغيير يابند.

اين روزها ما از FLEXBOX در كارهاي آنلاين و زنده نيز استفاده مي كنيم، اما تنها در صورتي كه سودي براي ما داشته باشد- به طور مثال براي رده بندي كردن محتواها در طرح بندي هاي ريسپانسيو و يا عمودي قرار دادن آيتم ها در مركز شبكه طراحي سايت. براي اينكه FLEXBOX را در يك وب سايت كامل امتحان نماييد كه IOS و SAFARI را نيز پشتيباني نمايد، ممكن است چالش سختي پيش رو داشته باشيد و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نباشد.

استقبال از مرورگرهاي قديمي در طراحي سايت

مشتريان مخصوصا زماني كه جزو شركت هاي بسيار بزرگي مي باشند، معمولا از آخرين و جديدترين مرورگرها استفاده نمي كنند. به اين ترتيب، مرورگرهاي جديد مطمئنا محدوديت هايي دارند كه توسط آن ها نمي توانند به وب سايت ها دسترسي داشته باشند و اين موضوع براي شما كه مي خواهيد وب سايت آن ها را طراحي كنيد، بسيار حائز اهميت مي باشد. اگر يكي از مشتريان از INTERNT EXPLORER در لپ تاپ قديمي خود استفاده مي كند، مطمئنا وب سايت در آن بهتر اجرا مي شود و مي تواند نظر مشتري را به خود جلب نمايد.

گاهي اوقات يك مشتري ايده خوبي دارد و به راحتي مي تواند بيان نمايد كه چه چيزهايي در ذهن خود دارد و يا حتي مي تواند سيستم و يا تكنولوژي كه شما نياز داريد تا روي طراحي وب سايت آن ها كار كنيد را براي تان مشخص سازد.

يك موضوع كليدي براي ما به عنوان يك شركت طراحي وب اين مي باشد كه بايد با اين نيازهاي مشتريان مطابقت يابيم تا بتوانيم به راحتي با آن ها كار كنيم. اگر بخواهيد خلاف آن چيزي كه مشتريان از شما مي خواهند و انتظار دارند، عمل كنيد، مطمئنا نمي توانيد رضايت شان را جلب نماييد و اين موضوع اصلا براي يك شركت طراحي سايت جالب نيست.

گاهي اوقات لازم است به جاي اين كه تكنولوژي ها جديد و مدرن را به كار ببريد، بنا بر نياز مشتري، پايگاه داده اي را توسعه و بهبود دهيد.

اين روزها وقتي پروژه طراحي وب سايت جديدي آغاز مي شود، مطمئن مي باشيم كه ابزارهاي مورد نياز ما، در دسترس مي باشد. در هر صورت، ما بايد به اين موضوع نيز واقف شويم كه گاهي روش به كار رفته در طراحي سايت ممكن است در برخي از مرورگرها به خوبي جواب دهد، اما ابزارهاي بسياري وجود دارند كه نمي توانند با اين روش مطابقت يابند.

اگرچه شايد راه حل هايي نيز در اين زمينه وجود داشته باشد، اما ممكن است بودجه كافي براي آن موجود نباشد. زماني كه مشتريان تان منابع متناسبي براي شروع كار ندارند، از اين رو شما بايد راه حلي را بيابيد كه هر دو جانب را راضي نگه دارد.

بايد اين موضوع همواره تكرار شود كه هدف هر استديو طراحي وب سايتي اين است كه كار بي نقص و بهينه اي را تحويل مشتري دهد و اين امر مستلزم اين مي باشد كه متدهاي جديد را در پروژه هاي خود به كار ببريد و زمان خود را برنامه ريزي كنيد تا بتوانيد تمامي مراحل پروژه طراحي وب سايت خود را به سادگي مديريت كنيد.

شايد استفاده از روش هاي جديد و تكنولوژي ها در زمينه طراحي وب سايت و يا متعادل كردن آن با روش هاي كنوني اندكي وسوسه انگيز باشد، اما باعث مي شود تا من مخصوصا زماني كه روش جديدي تبديل به استاندارد پروژه هاي آنلاين و زنده مي شود، احساس رضايت كنم.

نياز به طراحي سايت اصفهان داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارين وب تجربه كنيد .

بازدید : 465
11 زمان : 1399:2

يكي از پيشرفت ها در زمينه استفاده از روش ارزان و كم قيمت تر كاربردي بودن طراحي وب سايت ها اين مي باشد كه ما نياز شديد داريم تا طراحي وب سايت هاي كاربردي در دنيا بسط و توسعه يابند و براي اينكه اين امر روي دهد، ما نياز داريم تا مردم براي كاربردي ساختن طراحي وب سايت و يا هر رابط كاربري ديگري، اشتياق پيدا كنند.

اين هدف مي تواند عملي شود و دلايل مختلفي را در بر دارد:

- طراحان و برنامه نويسان وب سايت مي توانند دستورالعمل هاي پايه كاربردي را در تست هاي طراحي سايت اجرا نمايند. پروژه هاي كوچك نيز مي توانند بدون به كارگيري متخصص و كارشناسي در اين زمينه، از كاربردي بودن طراحي وب سايت هاي خود سود ببرند.
- اجراي تست هاي ساده كاربردي بودن طراحي سايت (به طور مثال با 5 كاربر) مي تواند بسيار ارزان باشند و به خوبي در مرحله برنامه نويسي سايت و يا ديگر مراحل مي توانند مطابقت يابند.
- مهم ترين متدهاي كاربردي بودن طراحي وب سايت براي يادگيري آسان مي باشند. براي مثال، ما به تيم طراحي سايت آموزش مي دهيم كه چگونه تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان را در سه روز انجام دهند. در اين مرحله ما از آن ها مي خواهيم تست سريعي از طراحي سايت و با مشتريان سايت خود اجرا كنند.

در اصل اين موضوع سه روز در پروژه هاي طراحي سايت كوچك طول مي كشد:

روز اول: برنامه ريزي براي مطالعات و نوشتن عملكردهاي شركت كنندگان.
روز دوم: اجراي تست با 5 كاربر و در نظر گرفتن يك ساعت براي هر كدام.
روز سوم: آناليز يافته ها و تهيه توصيه هاي براي بهبود دادن طراحي سايت.

پروژه هاي طراحي وب سايت بايد بتوانند اين سه روز را پشت سر بگذرانند تا تجربه كاربري سايت خود را ارتقاء دهند. از اين رو ديگر دليل و بهانه اي وجود ندارد كه طراحي را بدون تست در معرض ديد مردم و كاربران سايت خود قرار دهيد.
بازگشت سود از سرمايه توسط اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت بسيار زياد مي باشد: اگر تا به حال اين تست ها را اجرا نكرده ايد؛ مي توانيد توسط اين مورد ميزان نبديل بازديدكنندگان به مشتريان سايت خود را دو برابر كنيد.

زماني كه متخصصان تست كاربردي بودن وب سايت مي توانند كمك كننده باشند.
من چگونه مي توانم بگويم كه "هركسي مي تواند تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان را اجرا كند و يا يك طراحي سايت كاربردي را بسازد؟ آيا اين جمله من درست نمي باشد؟" خير.


تست كاربردي بودن طراحي سايت مانند پختن غذا مي باشد:

هر كسي نياز به نتايجي دارد: همان طور كه نياز داريد تا غذا بخوريد، شركت شما نياز دارد تا به اهداف تجارت خود دست يابد. اين امر زماني كه تست كاربردي بودن طراحي وب سايت انجام شود، بيشتر تحقق مي يابد.
هر كسي مي تواند فعاليت هاي پايه و اوليه تست كاربردي بودن وب سايت را انجام دهد. از جايي كه هر كسي مي تواند مرغي را سرخ كند و يا سيب زميني را بپزد، شركت ها مي توانند تست كاربردي بودن طراحي سايت را با 5 كاربر انجام دهند و يا توسط چك ليستي از دستورالعمل هاي كاربردي طراحي، به اين موضوع دست يابند.
هر كسي مي تواند مباني پايه اين گونه تست ها را دريابد. آن ها خيلي هم سخت نمي باشند.
هميشه افرادي وجود دارند كه در اين زمينه فراتر از مباني پايه اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت عمل كنند. همان طور كه خوردن غذا در يك رستوران مشهور كه غذاهايش توسط آشپز ماهري مهيا شده است بسيار با غذايي كه در 20 دقيقه تهيه مي كنيد، فرق دارد، كارشناس اجراي تست كاربردي بودن طراحي وب سايت مي تواند نتايج بهتري را براي شما به وجود بيارود.
بهبود سطح مهارت ها يك روند ادمه دارد مي باشد. هر زماني كه موارد جديدي را ياد مي گيرد، مهارت هاي خود را بهبود مي دهيد. تست كاربردي بودن و پختن غذا در اين زمينه كاملا مشابه يكديگر مي باشند. هر چه موارد بيشتري را در زمينه تست كاربردي بودن سايت ياد بگيريد، براي مدت ها براي شما كاربردي و مفيد مي باشند. به اين دليل است كه هميشه توصيه مي كنم تا در زمينه اجراي تست كاربردي بودن وب سايت مواردي را ياد بگيريد و اين پروسه را متوقف نكنيد.


مثال پختن غذا حتي مي تواند چند قدم فراتر رود:

خيلي از غذاهايي كه در رستوران هاي مشهور وجود دارد در رستوران هاي كوچك نيز مشاهده مي شوند. خيلي از كارهايي كه متخصصان اجراي تست كاربردي وب سايت انجام مي دهند، افراد كم تجربه تر و كم مهارت تر نيز در اين زمينه مي توانند انجام دهند.
حتي اگر خيلي پولدار باشيد نبايد هر روز پول خود را در رستوران ها صرف كنيد. بهتر است هر از چند گاهي به اين رستوران ها رفته و غذايي را ميل كنيد. به همين ترتيب اگر هر چند وقت يك بار پروژه طراحي سايت خود را براي تست و بررسي در اختيار متخصصان و كارشناسان قرار دهيد، اشتباهات كمتري در طراحي سايت روي مي دهد.
تنوع، نمك زندگي است. نمك در تمامي غذاهاي در سراسر دنيا وجود دارد و خوشمزه و لذيذ بودن غذا را بيشتر مي كند. اين امر در تست كاربردي بودن طراحي وب سايت به اين ترتيب است كه از متدهاي رايج كه در سراسر دنيا استفاده مي شود نيز در پروژه خود به كار ببريد تا حس پايداري را به كاربران خود منتقل كنيد.
با اين كه غذاهاي هندي را بسيار دوست دارم، اما طرز تهيه آن ها بسيار سخت مي باشد و ترجيح مي دهم تا افرادي كه در اين زمينه تبحر دارند اين غذاها را درست كنند. در طراحي وب سايت نيز همين موضوع صدق مي كند. اگر در برخي زمينه هاي تست كاربردي بودن سايت تبحر نداريد، انجام اين امور را به افراد ديگر محول كنيد.
گاهي اوقات غذاهايي را مي خوريد كه با آن چه مادربزرگ تان مي پزد، بسيار تفاوت دارد. در تست كاربردي بودن وب سايت ممكن است افراد جديد كه پروژه طراحي سايت شما را بازديد مي كنند، به شما بينش ها و ايده هاي جديدي را ارائه دهند.
بله كارشناسان و متخصصان مي توانند كاربردي بودن طراحي وب سايت ها را افزايش دهند و اين افراد داراي مهارت و تخصص هاي بيشتري از افراد معمولي مي باشند. اما نه، اين موضوع به اين معنا نمي باشد كه كاربردي ساختن طراحي وب سايت فقط بر عهده اين افراد مي باشد. هر كسي در تيم طراحي سايت بايد نسبت به كاربردي ساختن سايت و تجربه كاربري مسئول باشد. هر كسي مي تواند طراحي وب سايت را كاربردي بسازد و اين گونه تست ها را اجرا نمايد. مباني پايه در اين زمينه هميشه ساده و قابل درك مي باشند، حتي شما.

نياز به طراحي سايت اصفهان داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كنيد .

بازدید : 459
11 زمان : 1399:2

يكي از پيشرفت ها در زمينه استفاده از روش ارزان و كم قيمت تر كاربردي بودن طراحي وب سايت ها اين مي باشد كه ما نياز شديد داريم تا طراحي وب سايت هاي كاربردي در دنيا بسط و توسعه يابند و براي اينكه اين امر روي دهد، ما نياز داريم تا مردم براي كاربردي ساختن طراحي وب سايت و يا هر رابط كاربري ديگري، اشتياق پيدا كنند.

اين هدف مي تواند عملي شود و دلايل مختلفي را در بر دارد:

- طراحان و برنامه نويسان وب سايت مي توانند دستورالعمل هاي پايه كاربردي را در تست هاي طراحي سايت اجرا نمايند. پروژه هاي كوچك نيز مي توانند بدون به كارگيري متخصص و كارشناسي در اين زمينه، از كاربردي بودن طراحي وب سايت هاي خود سود ببرند.
- اجراي تست هاي ساده كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان (به طور مثال با 5 كاربر) مي تواند بسيار ارزان باشند و به خوبي در مرحله برنامه نويسي سايت و يا ديگر مراحل مي توانند مطابقت يابند.
- مهم ترين متدهاي كاربردي بودن طراحي وب سايت براي يادگيري آسان مي باشند. براي مثال، ما به تيم طراحي سايت آموزش مي دهيم كه چگونه تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان را در سه روز انجام دهند. در اين مرحله ما از آن ها مي خواهيم تست سريعي از طراحي سايت و با مشتريان سايت خود اجرا كنند.

در اصل اين موضوع سه روز در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان كوچك طول مي كشد:

روز اول: برنامه ريزي براي مطالعات و نوشتن عملكردهاي شركت كنندگان.
روز دوم: اجراي تست با 5 كاربر و در نظر گرفتن يك ساعت براي هر كدام.
روز سوم: آناليز يافته ها و تهيه توصيه هاي براي بهبود دادن طراحي سايت.

پروژه هاي طراحي وب سايت بايد بتوانند اين سه روز را پشت سر بگذرانند تا تجربه كاربري سايت خود را ارتقاء دهند. از اين رو ديگر دليل و بهانه اي وجود ندارد كه طراحي را بدون تست در معرض ديد مردم و كاربران سايت خود قرار دهيد.
بازگشت سود از سرمايه توسط اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت بسيار زياد مي باشد: اگر تا به حال اين تست ها را اجرا نكرده ايد؛ مي توانيد توسط اين مورد ميزان نبديل بازديدكنندگان به مشتريان سايت خود را دو برابر كنيد.

زماني كه متخصصان تست كاربردي بودن وب سايت مي توانند كمك كننده باشند.
من چگونه مي توانم بگويم كه "هركسي مي تواند تست كاربردي بودن طراحي سايت را اجرا كند و يا يك طراحي سايت كاربردي را بسازد؟ آيا اين جمله من درست نمي باشد؟" خير.


تست كاربردي بودن طراحي سايت مانند پختن غذا مي باشد:

هر كسي نياز به نتايجي دارد: همان طور كه نياز داريد تا غذا بخوريد، شركت شما نياز دارد تا به اهداف تجارت خود دست يابد. اين امر زماني كه تست كاربردي بودن طراحي وب سايت انجام شود، بيشتر تحقق مي يابد.
هر كسي مي تواند فعاليت هاي پايه و اوليه تست كاربردي بودن وب سايت را انجام دهد. از جايي كه هر كسي مي تواند مرغي را سرخ كند و يا سيب زميني را بپزد، شركت ها مي توانند تست كاربردي بودن طراحي سايت را با 5 كاربر انجام دهند و يا توسط چك ليستي از دستورالعمل هاي كاربردي طراحي، به اين موضوع دست يابند.
هر كسي مي تواند مباني پايه اين گونه تست ها را دريابد. آن ها خيلي هم سخت نمي باشند.
هميشه افرادي وجود دارند كه در اين زمينه فراتر از مباني پايه اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت عمل كنند. همان طور كه خوردن غذا در يك رستوران مشهور كه غذاهايش توسط آشپز ماهري مهيا شده است بسيار با غذايي كه در 20 دقيقه تهيه مي كنيد، فرق دارد، كارشناس اجراي تست كاربردي بودن طراحي وب سايت مي تواند نتايج بهتري را براي شما به وجود بيارود.
بهبود سطح مهارت ها يك روند ادمه دارد مي باشد. هر زماني كه موارد جديدي را ياد مي گيرد، مهارت هاي خود را بهبود مي دهيد. تست كاربردي بودن و پختن غذا در اين زمينه كاملا مشابه يكديگر مي باشند. هر چه موارد بيشتري را در زمينه تست كاربردي بودن سايت ياد بگيريد، براي مدت ها براي شما كاربردي و مفيد مي باشند. به اين دليل است كه هميشه توصيه مي كنم تا در زمينه اجراي تست كاربردي بودن وب سايت مواردي را ياد بگيريد و اين پروسه را متوقف نكنيد.


مثال پختن غذا حتي مي تواند چند قدم فراتر رود:

خيلي از غذاهايي كه در رستوران هاي مشهور وجود دارد در رستوران هاي كوچك نيز مشاهده مي شوند. خيلي از كارهايي كه متخصصان اجراي تست كاربردي وب سايت انجام مي دهند، افراد كم تجربه تر و كم مهارت تر نيز در اين زمينه مي توانند انجام دهند.
حتي اگر خيلي پولدار باشيد نبايد هر روز پول خود را در رستوران ها صرف كنيد. بهتر است هر از چند گاهي به اين رستوران ها رفته و غذايي را ميل كنيد. به همين ترتيب اگر هر چند وقت يك بار پروژه طراحي سايت خود را براي تست و بررسي در اختيار متخصصان و كارشناسان قرار دهيد، اشتباهات كمتري در طراحي سايت روي مي دهد.
تنوع، نمك زندگي است. نمك در تمامي غذاهاي در سراسر دنيا وجود دارد و خوشمزه و لذيذ بودن غذا را بيشتر مي كند. اين امر در تست كاربردي بودن طراحي وب سايت به اين ترتيب است كه از متدهاي رايج كه در سراسر دنيا استفاده مي شود نيز در پروژه خود به كار ببريد تا حس پايداري را به كاربران خود منتقل كنيد.
با اين كه غذاهاي هندي را بسيار دوست دارم، اما طرز تهيه آن ها بسيار سخت مي باشد و ترجيح مي دهم تا افرادي كه در اين زمينه تبحر دارند اين غذاها را درست كنند. در طراحي وب سايت نيز همين موضوع صدق مي كند. اگر در برخي زمينه هاي تست كاربردي بودن سايت تبحر نداريد، انجام اين امور را به افراد ديگر محول كنيد.
گاهي اوقات غذاهايي را مي خوريد كه با آن چه مادربزرگ تان مي پزد، بسيار تفاوت دارد. در تست كاربردي بودن وب سايت ممكن است افراد جديد كه پروژه طراحي سايت شما را بازديد مي كنند، به شما بينش ها و ايده هاي جديدي را ارائه دهند.
بله كارشناسان و متخصصان مي توانند كاربردي بودن طراحي وب سايت ها را افزايش دهند و اين افراد داراي مهارت و تخصص هاي بيشتري از افراد معمولي مي باشند. اما نه، اين موضوع به اين معنا نمي باشد كه كاربردي ساختن طراحي وب سايت فقط بر عهده اين افراد مي باشد. هر كسي در تيم طراحي سايت بايد نسبت به كاربردي ساختن سايت و تجربه كاربري مسئول باشد. هر كسي مي تواند طراحي وب سايت را كاربردي بسازد و اين گونه تست ها را اجرا نمايد. مباني پايه در اين زمينه هميشه ساده و قابل درك مي باشند، حتي شما.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كنيد .

بازدید : 426
11 زمان : 1399:2

به دست آوردن طراحي سايت اي كه براي استفاده آسان و كاربردي باشد، راحت نيست. بلكه بايد فعاليت هاي مهندسي و تخصصي زيادي را روي طراحي سايت اعمال نماييد. اين امر نياز به تلاش هاي واقعي و سرمايه گذاري هاي حقيقي دارد. اما نترسيد، اين سرمايه گذاري ها نبايد خيلي هم زياد و عظيم باشند. در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.

شما به راحتي مي توانيد تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان را در عرض چند روز اجرا نماييد و بينش هاي ارزشمندي را هم از رفتار كاربران و هم از پيشرفت هاي موجود در اين زمينه به دست آوريد. همه مي خواهند بدانند كه اين روند و اين تست كاربردي بودن طراحي سايت چقدر هرينه بر مي دارد و چه ميزان زمان و يا تلاش را بايد در اين راه صرف نمايند. در اين مقاله به صورت مختصر پاسخ اين سوال هاي تان را مي دهيم.

هزينه هاي تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان

براي آن كه هزينه ها را در اين زمينه ارزيابي نماييد، ما داده هايي را از 863 پروژه طراحي سايت جمع آوري نموديم كه روي اجراي تست كاربردي بودن طراحي وب سايت متمركز بودند. بر اساس حدسيات ما از اين داده ها، هزينه هاي اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت اصفهان بين 8 تا 13 درصد از كل بوجه طراحي وب سايت مي باشد.

بر اساس اين يافته ها و يافته هايي كه از ساير بررسي هاي ديگر به دست آورديم، ما نتيجه گرفتيم كه براي اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت بايد 10 درصد از بودجه خود را به اين امر اختصاص دهيد.

البته ما در مطالعات مان به اين امر نيز واقف شديم كه اندازه و ميزان پروژه هاي طراحي وب سايت روي اين آمارهاي به دست آمده (10 درصد) بسيار تاثير گذار مي باشد. به عبارت ديگر هر چقدر حجم پروژه طراحي سايت اصفهان زياد تر باشد، اين ميزان بودجه بايد براي اجراي تست هاي كاربردي بودن افزايش يابد.


مزيت هاي اجراي تست كاربردي بودن وب سايت

ما داده هايي را از 42 پروژه طراحي مجدد سايت ها آناليز نموديم. با توجه به هدف ما از اين آناليز ها، ما پروژه هايي را نياز داريم كه بتوانيم هم قبل و بعد از اجراي اين تست ها، رابط هاي كاربري را آناليز نماييم و به مقايسه آن ها بپردازيم. اين چنين پروژه هايي به سختي به دست مي آيند.

زماني كه ما اين 42 پروژه را بررسي نموديم، متوجه شديم كه طراحي سايت ها بعد از اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت حدود 135 درصد بهبود يافته اند.

در جدول زير مي تواند معيارهايي كه از اين تست كاربردي بودن طراحي سايت تاثير مي گيرد را مشاهده نماييد.



در اين گونه مطالعات ما هيچ اينترانتي را مورد بررسي قرار نداديم. اما در هر صورت، بر اساس مطالعات قبلي مان درباره طراحي اينترانت ها، حدس مي زنيم كه بهبود هاي حاصل از اجراي تست هاي كاربردي روي اينترانت ها تنها اندكي كمتر از 100 درصد باشد.

بهبود كاربرد اينترانت ها سرعت بسيار كمتري نسبت به ارتقاي كاربرد طراحي وب سايت ها دارد: كاربرد وب سايت ها توسط توانايي كاربران در جلوگيري از ايجاد خطاها در جستجويابي و تفسير اطلاعات جديد مشخص مي گردد.

تخمين ميزان بازگشت سود از سرمايه.

من حدس مي زنم زماني كه به طور ميانگين در پروژه طراحي وب سايتي كه حدود 10 درصد از بودجه را به اجراي تست كاربردي بودن طراحي سايت اختصاص مي دهيم، بازگشت سود از سرمايه بسيار زياد مي شود. اين ميزان بازگشت سود از سرمايه تنها به مسائل مالي باز نمي گردد، بلكه در اين دو معيار معنا مي شود: كاهش هزينه مصرفي در وب سايت ها و افزايش استفاده وب سايت ها توسط كاربران. زماني كه اين نتايج از اجراي تست كاربردي بودن وب سايت حاصل شود، رضايت ذهني آن ها نيز افزايش مي يابد.

به طور كلي هر چه كاربران از طراحي وب سايت بيشتر استفاده كنند، بازگشت سود از سرمايه بيشتري مشاهده مي شود. اين امر به اين خاطر است كه استفاده بيشتر كاربران، معناي مفيد و كاربردي بودن وب سايت را مي رساند. حال اين افزايش سود از سرمايه مي تواند به افزايش فروش در وب سايت هاي تجارت الكترونيك منجر شود و يا به افزايش ميزان ثبت نام در خبرنامه ايميلي وب سايت هاي ديگر و غيره.

به طور مشابه، ميزان بازدهي كه از طراحي مجدد اينترانت ها براي افرايش كاربردي بودن آن حاصل مي شود، حدود 8 برابر هزينه هايي است كه يك شركت با 1000 كارمند متقبل مي شود، اين ميزان 20 برابر شركت هايي با 000/10 كارمند و 50 برابر شركت هايي است كه 000/100 كارمند را پوشش مي دهند.

من فكر مي كنم اين مسائل باعث شده است تا شركت هاي بيشتري به مزيت هاي اين روش پي ببرند و از اين رو حدس مي زنم كه بوجه اختصاص داده شده به اين تست ها در سال هاي آتي بسيار بيشتر شود. اما در هر صورت من پيشنهاد مي كنم كه باز هم از 10 درصد بودجه پروژه خود براي اجراي تست كاربردي بودن در سال اول در نظر بگيريد و سپس مي توانيد در سال هاي آينده اين ميزان را به 20 درصد و يا حتي بيشتر افزايش دهيد.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كنيد .

بازدید : 423
11 زمان : 1399:2

انسان ها اكثرا چيزهايي كه ميبنند را به خاطر نميسپارند و به زودي از ياد ميبرند . اين فرصت بسيار خوبي براي طراحي سايت است . در ادامه همراه با طراحي سايت همراه باشيد.
انسان ها به طور چشمگيري در شكار كرن ماموت هاي پشمالو مهارت داشتند. اجداد ما در زمينه منقرض كردن مگا فونا در استراليا و شمال آمريكا توسط سلاح هاي سنگي و سنگين، بسيار موفقيت آميز عمل كردند.
خيلي از مهارت ها كه به استفاده از كامپيوتر ها نياز دارد، در كشتن ماموت ها به كمك ما نمي آيند. اين مهارت هاي وابسته به كامپيوتر نياز دارد تا كد ها و يا داده هايي را از يك صفحه به صفحه ديگري در خاطر داشته باشيم. واضح است كه بيشتر مردم در اين زمينه، مهارت بسيار عالي ندارند، زيرا اين موارد چيزي نيست كه بخواهند براي حيات و زندگي خود با آن ها رو به رو شده و مجبور باشند فرا بگيرند.
ساختار مغز و ذهن انسان هاي امروزي درست شبيه انسان هاي ده هزار سال پيش مي باشد. به طور مثال، من فكر كردم كه براي مقاله جديد مان كه درباره "چگونه روانشناسي دستورالعمل هاي كاربردي طراحي وب سايت را توجيه مي كند" تيتري را تحت عنوان "طراحي كردن وب سايت براي انسان هاي نخستين" استفاده نمايم. در هر صورت، انجام اين كار باعث مي شد تا دستورالعمل نوشتن محتواي وب سايت را زير سوال ببرم، زيرا مشخص نبود كه مقاله درباره چه چيزي مي باشد.

در عوض، ما اين تيتر را به كار برديم: "كاربردي بودن وب سايت و ذهن انسان: مشتريان وب سايت تان چگونه فكر مي كنند".

اگر از تيتر اولي استفاده مي كردم، حافظه طولاني مدت تان را با استفاده از كلمه "انسان هاي نخستين" بيدار مي نمودم- زيرا بارها و بارها فيلم هاي زيادي را در اين باره ديده ايد. اين جمله به هيچ وجه مواردي را درباره ارزش هاي تجاري يك وب سايت در ذهن تان فعال نمي كند. در مقايسه، تيتر دومي شامل كلمه اي به نام "مشتريان وب سايت " بود كه دقيقا مي توانست به گونه اي مناسب حافظه تان را بيدار نمايد و كليك هايي را از جانب شما باعث شود و مطمئنا باعث مي شد تا شما به تجارت و يا ارزش هاي تجاري وب سايت ها فكر كنيد.

طراحي سايت اصفهان براساس ذهنيت كاربران

انسان در به خاطر سپاري اطلاعات در حافظه كوتاه مدت خود بسيار ضعف و محدوديت دارد. براي مثال، حافظه كوتاه مدت تنها 7 داده مختلف را در آن واحد در خود نگاه مي دارد و ذهن شما بعد از 20 ثانيه اين داده ه را نيز از ياد مي برد.

شايد اين تصور غلط به وجود بيايد كه منو ها موجود در سايت ها تنها بايد داراي 7 گزينه باشند. اگر در طراحي وب سايت خود نياز به گزينه هاي بيشتري در منو داريد، اشكالي ندارد، زيرا كاربران نمي خواهند اين گزينه ها را حفظ نمايند. ايده كلي ساخت يك منو در طراحي سايت بر اساس شناختن گزينه هاي آن است نه به خاطر سپردن آن ها، به اين معنا كه كاربر بايد گزينه هاي موجود در منو را درك كند نه اين كه به خاطر خود بسپارد. در طراحي منو مشكلات كاربردي ديگري نيز وجود دارد، اما چيزي كه واضح مي باشد اين است كه منوهاي كوتاه تر، براي مرور كردن راحت تر مي باشند. اما اگر منو را در طراحي سايت اصفهان خود بيش از حد كوتا و خلاصه بسازيد، انتخاب ها و يا گزينه هاي موجود در منو، غير قابل درك و مبهم مي شوند.

بر اساس محدوديت هاي ذهن انسان، در اين جا براي طراحي كردن وب سايت ها، دستورالعمل هايي را براي تان آماده كرده ايم:

- زمان پاسخگويي بايد به اندازه اي سريع باشد كه كاربر آن چه كه در مرحله قبل انجام داده است را از ياد نبرد.
- تغيير رنگ لينك هاي بازديد شده براي آن كه كاربر به ياد بياورد چه لينك هايي را مشاهده كرده و چه لينك هايي را مشاهده نكرده است.
- ساده كردن مقايسه محصولات. برجسته كردن تفاوت هاي ميان دو گروه بندي در صفحات وب سايت. اگر قرار باشد تا كاربران براي مقايسه دو محصول مدام به صفحات عقب و جلو در وب سايت حركت كنند، مطمئنا گيج و سردرگم خواهند شد.
- به جاي اين كه از كاربران بخواهيد تا كد هاي تخفيفي را به خاطر بسپارند، از طريق خبرنامه ايميل وب سايت اين كد را براي آن ها ارسال كنيد و يا مي توانيد به طور اتوماتيك آن كد را در صفحه پرداخت براي كاربران نمايان سازيد. اين امر دو مزيت دارد:
- كامپيوتر وظيفه نگه داشتن اين كد و جايگذاري آن در زمان مناسب را بر عهده مي گيرد نه كاربر.
- فيلد "كد تخفيفي خود را در اين جا وارد كنيد" در وب سايت ها ديگر ديده نخواهد شد، زيرا اين فيلد ها مي توانند كساني كه داراي اين كوپن نيستند را دچار سوء تفاهم كند.
- بايد دستورالعمل ها و راهنمايي هايي را هر زمان كاربر نياز دارد در وب سايت مشخص سازيد. به اين ترتيب راحت تر مي توانيد در ياد آوري مراحل قبل و اجراي عملكرد به كاربران كمك نماييد.

تفاوت هاي افراد

در اين ميان استثناهايي نيز ديده مي شود، تنها 4 درصد از جمعيت كل جهان حافظه بسيار عالي و قدرتمند در به خاطر سپردن داده ها و يا عملكرد هاي خود دارند. همه دوست دارند جزو اين 4 درصد باشند، اما متاسفانه اين يك ماهيت ذاتي مي باشد كه اكتسابي نيست.

شايد اين افراد نخبه به جاي 7 داده مختلف بتوانند 9 داده مختلف را در آن واحد به خاطر بسپارند. اين ميزان خيلي هم چشمگير نمي باشد اما باعث مي شود تا فرد در تعامل با يك وب سايتي كه از كاربران خود مي خواهد تا مواردي را به خاطر بسپارد، صبر بيشتري داشته باشد.

اما ما به طور كلي روي آن 96 درصد از جمعيتي كه در زمينه به خاطر سپاري داده ها كند و ضعيف عمل مي كنند، متمركز مي باشيم. اگر كاربران گمان كنند كه در ارتباط و يا تعامل با وب سايت شما بسيار ذهن خود را در گير كرده اند و ذهن شان ديگر آن ها ياري نمي كند، احساس خستگي كرده و از وب سايت تان خارج مي شوند.

نياز به طراحي سايت اصفهان داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كنيد .

بازدید : 444
11 زمان : 1399:2

تاحالا به رابطه طراحي سايت و مرور زمان دقت كرده ايد ؟ در اين مقاله قصد داريم تا شما را با اين مقوله بيشتر آشنا كنيم .در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.
مانند كامپيوتر ها، مغز انسان نيز داراي حجم پردازش اطلاعات بسيار محدودي مي باشد. زماني كه حجم داده هاي ورودي به مغز انسان فراتر از توانايي ذهن براي مديريت آن ها باشد، اجراي عملكرد ها و به ياد آوري اطلاعات صحيح، با اختلال رو به رو مي شود. در اين شرايط مدت زمان بسياري طول مي كشد تا مواردي را به ياد بياوريم و ممكن است جزئيات را فراموش كنيم و يا حتي وسوسه شويم كه دست از اجراي عملكرد مذكور بكشيم.
در زمينه تجربه كاربري وب سايت ها، ما از اين تعريف استفاده مي نمايم: استفاده از ذهن انسان براي به خاطر داشتن داده ها و اطلاعات توسط طراحي وب سايت ها به اين موضوع باز مي گردد كه كاربر براي اجراي عملكردي در سايت بايد اين منابع و يا داده ها را در ذهن خود نگاه دارد و هر زمان كه نياز است دوباره به ياد آورد.
اين تعريف ها توسط روانشناسان ارائه مي شود و آن ها در اين تعريف اين موارد را نيز مي افزايند: تلاش هاي ذهني يك فرد براي به ياد آوردن داده ها به منظور اجراي يك عملكرد در يك رابط كاربري. خيلي از كاربران وب سايت ها ياد گرفته اند كه چگونه بايد از جستجويابي، طرح بندي و يا ديگر فرم هاي موجود در سايت استفاده نمايند، حتي زماني كه كاربران با سايت هاي مشابه و شناخته شده اي رو به رو مي شوند، به راحتي اطلاعاتي را كه متناسب اهداف شان مي باشند را به ياد مي آورند. اما به ياد داشته باشيد، زماني كه ميزان به خاطر سپردان اطلاعات خيلي زياد و بيش از حد شود، توانايي و قدرت مغز و ذهن انسان افول مي كند و فرد در اجراي عملكرد مورد نظر شكست مي خورد و به تجربه كاربري نامتناسبي دست مي يابد.

ميزان حافظه ذهن انسان

در اين جا هيچ راهي نيست تا اين ميزان را ارزيايي نماييم. در هر صورت به ياد داشته باشيد كه مردم وارد وب سايت ها مي شوند تا اطلاعاتي را به دست آورند، مي خواهند درباره محصولات و خدمات شما بيشتر آگاهي كسب كنند. ذخيره اطلاعات در ذهن انسان تا حد مشخصي امكان پذير است و انسان براي رسيدن به اهداف خود ممكن است گاهي، داده هاي كوچكي را به خاطر بسپارد.

طراحان وب سايت نيز بايد به اين امر بسيار توجه داشته باشند و تا جايي كه مي شود بايد از به خاطر سپردن اطلاعات زياد كاربران جلوگيري به عمل آورند. به عبارت ديگر طراحان سايت بايد از به كارگيري هر عملكردي كه باعث مي شود تا كاربران تلاش هاي ذهني زيادي را متحمل شوند، در سايت ها ممانعت به عمل آورند.

روش هايي براي كاهش به خاطر سپردن اطلاعات و داده هاي فراوان در ذهن انسان.

خيلي از دستورالعمل هاي كاربردي موجود براي طراحي وب سايت مانند مختصر سازي محتواها، بهينه سازي مدت زمان پاسخگويي و غيره به اين منظور به وجود آمده اند: كاهش به خاطر سپردن اطلاعات در ذهن انسان. علاوه بر اين موراد پايه، 3 توصيه ديگري نيز به شما ارائه مي داريم تا بتوانيد در اين زمينه تجربه كاربري شگرفي را براي كاربران سايت خود مهيا سازيد:

- نبايد طراحي سايت اصفهان خود را از نظر بصري شلوغ سازيد: لينك هاي زائد، لينك هاي نامربوط و تايپوگرافي هاي بي معني و متعدد همگي مي توانند سرعت عمل سايت و يا حتي كاربران را كاهش دهند.
- در طراحي سايت خود مطابق با الگوهاي ذهني كاربران عمل كنيد: مردم از پيش در خاطر خود الگوهاي ذهني از چگونگي كاركرد طراحي سايت ها ثبت كرده اند و بيشتر اين الگوها، از تجربه هاي پيشين آن ها به وجود آمده است. زماني كه مي خواهيد از برچسب ها و يا طرح بندي هاي جديدي در طراحي سايت اصفهان خود استفاده كنيد، سعي نماييد مطالبق با الگوهاي ذهني كاربران پيش رويد و اين موضوع را در سايت خود نقض نكنيد.
- در طراحي سايت اصفهان خود به دنبال عملكردهايي باشيد كه نياز است تا كاربر اطلاعاتي را بخواند، به ذهن خود بسپارد و در نهايت تصميم گيري كند. سسپس به دنبال جايگزين هايي براي آن ها باشيد: مي توانيد تصويري را نشان دهيد، اطلاعات را چند باره براي كاربران نمايان كنيد و غيره. شما نمي توانيد براي تمامي عملكرد هاي موجود در طراحي سايت تان اين جايگزين ها را استفاده نماييد، اما زماني كه تا جايي كه امكان دارد از به خاطر سپردن اطلاعات در ذهن انسان ها جلوگيري نماييد، مي توانيد تجربه كاربري بهينه و كاربردي تر را به آن ها ارائه دهيد. در اين صورت، كاربران نيز در استفاده از طراحي وب سايت شما احساس آسودگي بيشتري دارند و به راحتي در سايت شما مي توانند به اهداف خود دست يابند

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كنيد .

بازدید : 374
11 زمان : 1399:2

تاحالا به اين موضوع فكر كرده ايد كه استراتژي محتوا و تجربه كاري در طراحي سايت بسيار مهم مي تواند باشد ؟ در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد تا اين موضوع را بيشتر بررسي كنيم.

من از اين نوع سوالات متنفر مي باشم و از نظر من آن ها هيچ فرقي ندارند. مثل اين مي ماند كه از يك كودك بپرسيم كه چه كسي را بيشتر دوست دارد- مادر و يا پدر. و حتي موضوع بدتر اين مي باشد كه سعي بر اين است كه دريافته شود كه كدام يك در رتبه اول قرار مي گيرد- آشپزخانه و يا تخم مرغ؟- اما در هر صورت اين سوال يك جوابي را در بر دارد.

در سال هاي اخير، برنامه نويسان و صاحبان محصول در زمينه طراحي تجربه كاربري به عنوان راه حل نهايي براي تقريبا هر مشكلي، تحقيقاتي را انجام دادند و درنهايت دريافتند كه محتواي اصلي و واقعي محصولات در درجه دوم قرار مي گيرد. اين روش ممكن است در كوتاه مدت موفقيت آميز باشد، اما اگر اهداف بزرگ تري را در سر مي پرورانيد، بايد بدانيد كه تمركز كردن تنها روي تجربه كاربري، راهي نيست كه بايد در پيش بگيريد.

محتوا سرپرست و مانند يك پادشاه در طراحي سايت اصفهان ها است. هر چقدر هم كه اين جمله قديمي و لفظ قلم به نظر بيايد، محتوا هم چنان در سال جاري نيز مانند پادشاه در نظر گرفته مي شود. مطمئنا، مواردي نيز در اين ميان تغيير يافته است و ما حالا مي توانيم در طراحي سايت ها تنها روي ساخت و ايجاد محتواهاي ارزشمند و انتشار آن ها تكيه كنيم، اما هم چنين بايد به سختي روي برخي موارد مانند كاربردي بودن وب سايت ها، طراحي تعاملي، ساختار اطلاعاتي و غيره كار كنيم. اما اگر محتواهاي شگفت انگيزي در اختيار نداشته باشيم تا تجربه كاربري كلي طراحي سايت را قدرتمند سازيم، هيچ يك از آن عوامل نمي تواند موفقيت در تجارت و يا سايت را باعث شوند.


استراتژي محتوا چيست؟

در حالي كه در اين زمينه تعريف هاي بسياري وجود دارد، من ترجيح مي دهم تا استراتژي محتوا را به عنوان يك عبارت طولاني از ساختن، تحويل دادن و نگه داري كردن محتواهاي ارزشمند و مفيد براي كاربران محصولات و مخاطبين مورد نظر، توضيح دهم.

همان طور كه KRISTINA HALVORSON در كتاب خود به نام "استراتژي محتوا براي وب سايت ها" به خوبي شرح مي دهد: "اين مورد يك نقشه و راهنماي مسير موفقيت آميزي را براي افراد و سازمان ها مهيا مي كند تا محتواهايي كه مخاطبين واقعا مي خواهند تا به آن دقت داشته باشند را ساخته و نگه داري نمايند."

اين مورد واقعا يك نظم و ترتيب تقريبا جديد است و مباحث بسياري روي اين امر وجود دارد كه آيا نيازي براي حضور استراتژيست محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد يا خير، اما مانند هر حرفه ديگري، اين امر مدت زمان بسياري را به طول مي انجامد تا مسئوليت ها و مزيت هاي كه يك شخص دارد، مشخص شود. استراتژي محتوا يك الگو و يا راهنمايي را براي نويسندگان و سازندگان محتوا ايجاد مي كند تا موضوعات و بحث هاي اصلي را تعريف كرده و اولويت ها را مشخص نمايند. طول محتوا ها بستگي به هدف طراحي وب سايت و ويژگي هاي مخاطبين مورد نظر دارد. استراتژي محتوا مشخص مي سازد كه اين پيام براي چه كساني مي باشد، مي خواهند به چه چيزي دست يابند.

داشتن يك برنامه كه پلي را ميان نيازهاي كاربران و اهداف تجاري برقرار نمايد، بسيار ضروري است، نه تنها ديدگاه و نماي كلي محتواها را مي سازد، بلكه براي تجربه كاربري و تيم طراحي مورد نظر نيز بسيار عالي محسوب مي شود. مانند هر استراتژي ديگر، اين مود ديدگاه واضحي از نياز هايي كه مي خواهيم به آن برسيم (نوعي از محتواها كه به كاربران ارتباط دارد و نيازهاي شان را به حقيقت پيوند مي زند) و چگونگي اينكه دقيقا مي توانيم در اين مكان ها ديده شويم را به ما ارائه مي دهد (با درك كاربران و ساخت محتواهاي با كيفيت).


دقيقا تجربه كاربري به چه معنا مي باشد؟

تجربه كاربري اساسا هر چيزي است كه كاربران در حالي كه با يك محصول ارتباط و تعامل برقرار مي كنند، احساس و يا تفكر مي نمايند كه ضرورتا نيازي نيست كه حتما ديجيتالي باشد. تجربه كاربري يك عامل بسيار گسترده مي باشد كه هر بخش از محصول را از طراحي دكمه هاي كوچك گرفته تا پروسه هاي پرداخت تجارت الكترونيك را شامل مي شود. اين امر بايد در بيشتر سطوح برنامه ريزي و ساخت محصولات نمايش داده شود تا تجربه كاربري بي نقص و كاملي براي مخاطبين مورد نظر وب مهيا گردد.

NIELSON AMD NORMAN درباره تجربه كاربري به خوبي صحبت مي كنند: "براي رسيدن به تجربه كاربري بسيار با كيفيت در ارتباط با مواردي كه يك شركت ارائه مي دهد، بايد در آن جا تركيب و مخلوطي از سرويس ها در سطوح و ترتيب هاي متفاوتي وجود داشته باشد، شامل مهندسي، بازاريابي، طراحي گرافيك و صنعتي و طراحي رابط كاربري."

بعد از تمامي اين موارد، تجربه كاربري حالت و بيان كننده احساسات كاربران در مرحله نهايي استفاده از وب سايت و يا محصول مي باشد.

در گذشته هاي نه چندان دور، قبل از اين كه تجربه كاربري و موارد مربوطه رو به افزايش باشد، وب سايت ها و ديگر محصولات ديجيتالي مانند با توجه به علايق و ايده هاي مشتريان و بر اساس تصورات و مهارت هاي يك طراح وب سايت، طراحي و بنا مي شدند. ما روشي را براي طراحي در پيش مي گيريم كه فكر مي كنيم بسيار عالي مي باشد و راه حل هاي شگفت انگيز در اين زمينه مي تواند نتايج بهتري را رقم بزند. دليل براي چنين روشي در ابتدا اين بود كه وب سايت ها بيشتر مانند بازار براي فروش محصولات و سرويس ها در نظر گرفته مي شدند و كاربران بايد هر چه كه به آن ها ارائه مي شد را استفاده مي كردند. اما هم چنان كه وب سات ها پيشرفت كرده و كامل تر شد و رقابت ها شدت گرفتند، برنامه نويسان بايد استراتژي خود را براي طراحي متمركز بر كاربران تغيير بدهند و تمركز خود را روي به حقيقت پيوستن نياز هاي كاربران و انتظارات آن ها بايد معطوف نمايند.


هماهنگ ساختن استراتژي محتوا و تجربه كاربري در كنار هم

اگرچه تجربه كاربري و استراتژي محتوا به نظر مي رسد كه اهداف مشابه اي را در بر دارند، اما زماني كه بحث اجراي واقعي به ميان مي آيد، درگيري هاي بسياري در اين ميان وجود دارد. اغلب اوقات جنگ ها و درگيري هايي ميان تجربه كاربري و تيم هاي مديريت محتوا در پروژه هاي طراحي سايت اصفهان وجود دارد، مخصوصا زماني كه بحث پروسه طراحي مي شود. استراتژيست هاي محتوا و متخصصان سئو و بهينه سازي وب سايت تمايل دارند تا محتواهاي كليدي و بهينه سازي شده را تا جايي كه مي توانند، به صفحات وب اضافه كنند، اين در حالي است كه طراحان به سختي تلاش مي كنند تا 400 تا 500 كلمه محتوا را در يك صفحه بدون اين كه روي طراحي تاثير بگذارند، قرار دهند.

گاهي اوقات حتي قرار دادن دو كلمه بيشتر مي تواند طراحي سايت را منحرف سازد، و تغيير كلمات و نوشته ها به خاطر طراحي مي تواند تاثير گذاري مورد نظر از پيام ها بر روي كاربران را به طور كلي مختل نمايد. از اين رو بسيار ضروري مي باشد تا اين تيم ها با هم همكاري نمايند تا پروژه هاي به اتمام برسند و به درستي هم انجام شوند.

اما خبر خوش در اين جا اين مي باشد كه زماني كه تجربه كاربري و استراتژي محتوا با هم و در كنار هم كار كنند، نتيجه بسيار بيشتر و عالي تر از اين مي باشد كه تنها به سادگي به رفع كردن درگيري هاي موجود بپردازيم. تركيب تخصص، مهارت و طرز فكر هاي متخصصان و حرفه اي كاربردي ساختن طراحي سايت ها، طراحان خلاق، سازندگان محتوا و استراتژيست ها تنها مشكلات موجود را حل نمي نمايد، بلكه مي تواند ارتباطات كلي را ميان آن ها بهبود دهد. به طور ايده آل، اين چنين جلسات ارائه ايده هاي ناب مي تواند به ديد واضحي از محصولات و سرويس ها از ديدگاه تجربه كاربري و محتوا ختم شود.


چگونه استراتژي محتوا مي تواند از تجربه كاربري و بالعكس، سود ببرد و بهره كسب كند؟

شفافيت و خوانايي

تجربه كاربري تماما درباره ساخت روند كاري بي نظير و با ظرافت كاربران و ساده و واضح نگه داشتن رابط هاي كاربري مي باشد كه بسيار هم لذت بخش و خوشايند مي‌باشد. همين مورد بايد در محتواهاي كه دريافت مي نماييم، به كار بسته شود. اين امر ضرورتا به اين معنا نمي باشد كه محتواها را خلاصه نماييم، اما بايد آن ها را خواناتر و براي درك و مرور كردن ساده بسازيم. بيشتر كاربران همه جملات را تك به تك نمي خوانند. آن ها به ندرت تمام متن را مي خوانند و تنها به مرور كردن محتوا اكتفا مي كنند. از اين رو اطمينان حاصل كنيد كه داراي ساختار واضح و تيتر هاي مفهومي و زير فصل هاي قابل دركي مي باشيد، و در عين حال متن ها را با محتواهاي بصري غني مي سازيد و در طراحي سايت تان در معرض نمايش مي گذاريد.


ساختار اطلاعاتي بهتر

ساختار اطلاعاتي روي سازمان دهي كردن محتوا تمركز دارد و از اين رو به راحتي توسط كاربران قابل دستيابي مي باشد. به طور آشكار، استراتژي محتوا نقش بزرگي در ايجاد ساختار هاي اطلاعاتي بهينه دارد، زيرا اين مورد نوع محتوايي كه ساخته خواهد شد و چگونگي اين كه مي توانند ساختار بندي شوند تا نياز هاي كاربران رفع گردد را مشخص مي سازد. اين مورد حدس و گمان‌هاي بسياري را براي ساختار هاي اطلاعاتي را برطرف مي سازند.


روي كاربران تمركز كنيد

استراتژي محتوا مي تواند از به كار بستن اصول با اهميت تجربه كاربري حاصل گردد: قرار دادن كاربران در مركز توجه هر چيزي در طراحي سايت. گاهي اوقات ما در اين باره مطالعات و تحقيقات بسياري را انجام مي دهيم و كاملا فراموش مي كنيم كه مخاطبين سايت ما چه كساني مي باشند. سعي كنيد تا ويژگي ها و خصوصيت هاي مخاطبين مورد نظر خود را در تيم طراحي تجربه كاربري عجين كنيد و و در زمان ساخته شدن محتوا ها، به اين موارد بسيار دقت داشته باشيد.


بهينه سازي ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت

تجربه هاي كاربري لذت بخش و لطيف، اجزاي اصلي افزايش ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان مي باشد. اما اغلب تجربه هاي كاربري بهتر به معناي كلمات و جملات، دكمه هاي دعوت به عمل ارزش هاي بسيار واضح و شفافي مي باشد. در اين جا است كه استراتژي محتوا بسيار مفيد و كاربردي به چشم مي آيد. اين امر مي تواند به ايجاد يك لحن و حالت خوب و بهينه در پيام رساني عالي در طراحي سايت ها كمك نمايد تا ميزان تبديل مخاطبين به مشتريان سايت بهبود يابد.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كد .

بازدید : 445
11 زمان : 1399:2

تجربه كاربري در طراحي سايت مي تواند همه چيز آن سايت را رقم بزند . امروز مي خواهيم درباره مرور تجربه كاربري در طراحي سايت اصفهان صحبت كنيم . در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد.

اما يادگيري چگونگي راه اندازي بازبيني و مرور مي تواند اولين قدم به سمت حل كردن مشكلات و ايجاد يك تجربه كاربري بهتر باشد. در اين راهنمايي هايي كه در اين مقاله به شما ارائه مي داريم، من مباني پايه يك بازبيني و مرور تجربه كاربري را پوشش خواهم داد و چگونگي اين كه مي توانيد اين پروسه را به تنهايي اجرا نماييد را خدمت تان عرض خواهم كرد.

اين امر مستلزم اين مي باشد كه پيش زمينه اي از طراحي تجربه كاربري را در بر داشته باشيد، اما هم چنين به اصول و مباني پايه ساخت يك طراحي سايت خوب و عالي نيز كمك مي نمايد. اگر تمايل داريد تا آموزش ببينيد و در اين زمينه فعاليت نماييد، سپس يك بازبيني تجربه كاربري از طراحي سايت اصفهان خودتان مي تواند فرصت خوبي براي رشد و ترقي باشد.

اجراي و راه اندازي يك مرور و بازبيني

هدف مرور تجربه كاربري اين است كه يك سايت كامل را جستجو و ارزيابي كرده و نقاطي براي پيشرفت و ارتقاي آن را دريابيم. اين نقاط مي تواند بسيار آشكار باشد و يا مي تواند بسيار كوچك باشد، اما شما بايد در نظر داشته باشيد يك سايتي را به صورت كلي بهبود دهيد.

شما بايد هميشه در نظر داشته باشيد تا گرايش هاي هدفمندي را مطالعه نماييد و آمارهايي را بيابيد كه ايده هاي تان را پشتيباني مي نمايد. طراحان هميشه تمايل به تحليل هاي عددي دارند، اما اين مورد در بازبيني و مرور يك تجربه كاربري خوب، ضرورت محسوب مي شود.

سعي كنيد تا از نظريات پيچيده و مبهم و يا اين كه چگونه برخي موارد از نظر شما احساس مي شود، اجتناب به عمل آوريد. در عوض، بازخورد ها و واكنش هايي را جمع آوري كنيد و گرايش هايي را درباره حجم و ترافيك سايت مطالعه نماييد تا ايده هايي از اين كه مشكلات در كجا مي توانند حضور داشته باشند و چرا اصلا اتفاق افتادند، به دست آوريد.

اين مورد مي تواند توسط شماري از تكنيك ها انجام شود:
- بازخورد هاي مستقيم كاربران
- ضبط و ثبت هاي صفحه نمايش
- اهداف ANALYTICS
- روند كاربري ANALYTICS

هر تكنيك ديدگاه متفاوتي را براي مطالعه كردن هر وب سايت ارائه مي دارد. مرورها و باز بيني هاي تجربه كاربري مي تواند هر چيزي را بهبود دهد و يا روي برخي موارد مشخص مانند افزايش ميزان درآمد، افزايش ميزان ثبت نام و يا افزايش مدت زمان صرف شده در سايت، تمركز نمايد.

اگر شما روي پروژه شخصي كار مي كنيد، شما مي توانيد معيارهايي را براي خودتان بسازيد. اما پروژه هاي مشتريان نياز به همكاري دارد، زيرا شما نياز خواهيد داشت تا بدانيد كه چه شركتي مي خواهد بهبود يابد.

چگونه شما بازبيني و مروري را اجرا مي نماييد و چه مقدار اطلاعات مي تواند جمع آوري كنيد، مي تواند بر اساس مشتريان متفاوت باشد. تجارت هاي بزرگ تر جايي كه شما نياز خواهيد داشت تا اهداف هر شخصي را در يك استراتژي بزرگي گرد هم آوريد، مي تواند به اطلاعات بيشتري نياز داشته باشد.

بخش اوليه بازبيني و مرورو اوليه يك تجربه كاربري درباره جمع آوري اطلاعات بيش تر از هر چيز ديگري مي باشد. زماني كه يك بار داده هاي خام و اوليه را در اختيار داشته باشد، شما الگو هاي زيادي را مشاهده خواهيد كرد و اين الگو ها مي توانند به بينش هايي براي حل كردن مشكلاتي كه با آن رو به رو مي باشيد ختم شود و سوق داده شود.

برنامه ريزي براي اهداف مشخص

بسيار ساده است تا از خود بارها سوال بپرسيد و هرگز به نتايج هاي مفصلي دست نيابيد. اما با وجود اهداف مشخصي، شما مجبور مي شويد تا معيارهاي مشخصي را مطالعه نماييد و آن ها را مطالعه نماييد تا در نهايت نتايج نهايي بسيار مشخصي و ويژه اي را كسب كنيد.

درباره اهدافي كه نياز داريد فكر كنيد و دريابيد كه معني و مفهوم آن ها چه مي باشد. يك ميزان بالاي درآمد و يا ميزان بازدهي بالا به اين معنا مي باشد كه مردم اولين صفحه از سايتي كه وارد شده اند را ترك مي كنند. اما آيا آن ها مدت زماني را در اين صفحه گذراندند؟ اگر جواب بله است، سپس آن ها احتمالا اطلاعات مورد نياز خود را مي يابند و سپس خارج مي شوند.

اما اگر اين صفحه، صفحه اصلي سايت بود وضع به چه شكل بود؟ سپس مردم به دليل اين كه جذب اين صفحه از سايت نشدند، خارج مي گردند. اما چرا؟ ممكن است آن ها تنها دكمه دعوت به عمل را مشاهده نمايند تا ثبت نام كنند، و يا ممكن است آن ها درك نكنند كه اين صفحه چه اهدافي را تحت پوشش خود مي گيرد.

مرحله برنامه ريزي فراتر از معين كردن اهداف مي باشد، شما نياز خواهيد داشت تا به موارد اندكي نيز نگاهي بي اندازيد:

- مشكل و يا مشكلات اصلي چه مي باشد؟
- چرا اين مشكلات وجود دارند؟ دليل اصلي چيست؟
- نتيجه نهايي كه به دنبال آن مي باشيد چيست؟
- چگونه مي توانيد از وضعيت كنوني به مواردي سوق يابيد كه اين مشكلات را حل مي نمايد.

با تكرار كردن اين مراحل بارها و بارها، شما مشكلات جديدي را پيدا مي كنيد، به دنبال راه حل هاي جديد مي گرديد و خود را در فضاي بزرگ و جدي تري از تست و بررسي قرار مي دهيد. هرگز يك پروژه كامل تمام و كمال وجود ندارد از اين رو هميشه فضايي براي سئو و بهنيه سازي بيشتر سايت موجود مي باشد.

مرحله ديگر، ساخت ويژگي ها و خصوصيت هاي باور كردني و قابل اعتماد مي باشد كه مي تواند با مخاطبين موردنظرتان مطابقت داشته باشد.

اين موارد مانند بازاريابي كردن بخش هايي است كه ممكن است كاربران سايت شما را بازديد كنند و يا به دنبال كسب يك تجربه مشخصي باشند. اين دموگرافيك هاي كلي مي تواند اهداف متفاوتي داشته باشد كه شما نياز داريد از آن ها پشتيباني نماييد. طراحان تجربه كاربري بسيار پيش مي روند تا تصاوير CC سفارشي را براي خصويت ها و ويژگي ها بسازند، زيرا آن ها مي توانند تفاوتي را ايجاد نمايند.

زماني كه اهدافي را مطالعه مي نماييد، اين مورد به متمركز شدن روي بازديد كنندگان رايج تان بسيار كمك مي كند. با داشتن يك ويژگي و خصوصيت، بسيار راحت مي باشد تا به ذهنيت هاي تئوري بپردازيد و به سايت از جنبه و ديدگاه آن ها بنگريد.

اما خصويت ها مي توانند بسيار مبهم و تاريك شوند و نتوانند ارزش هايي را براي مخاطبين خود ارائه دهند. سعي كنيد تا آن ها را به طور جداگانه استفاده كنيد و شرايطي را كه آن ها بسيار مفيد و سودمند مي باشند را بيابيد.

اطمينان حاصل كنيد كه ايده هايي را با ديگر طراحان و پيشروان پروژه ها به اشتراك مي گذاريد تا واكنش ها و بازخورد هايي را جمع آوري نماييد. اهداف نياز دارند تا همراه با KPI ها باشند و از اين رو نتايج مرور و بازبيني هاي تجربه كاربري شما مي تواند معيار هاي صحيحي را بهبود دهد.

مشخص كردن مسائل

اين مورد شايد جالب ترين و به طور عجيب غريبي خسته كننده ترين مرحله اين مرور و بازبيني تجربه كاربري محسوب شود.زماني كه يك بار متوجه شديد كه اهداف چه مواردي مي باشند، شما به طور عميقي وارد سايت مي شويد و به دنبال مسائلي مي گرديد. شما مي توانيد آزمايش سريعي را براي هر صفحه اجرا كنيد و يا اين كه براي خود اهدافي را مشخص نماييد كه براي كاربران معمولي نيز قابل اجرا و مفيد باشد.

زماني كه مسائل و مشكلات را مشخص كرديد، آن ها را در يك صفحه گسترده و يا هر سيستمي كه ترجيح مي دهيد، سازمان دهي نماييد. به اين روش شما مي توانيد مسائلي را با شدت هاي مختلف تقسيم بندي كنيد و مهم ترين و جدي ترين مسائل را در ابتدا مشخص نماييد.

من پيشنهاد مي كنم تا دستورالعمل هاي رتبه نبدي شدت مسائل از JAKOB NIELSEN را مطالعه كنيد، زيرا آن ها در جوامع تجربه كاربري بسيار اساسي و عمده مي باشند. اين مقياس شامل 5 رتبه بندي است كه از 0 (هيچ مشكلي نيست) تا 4 (مشكل كاربردي بسيار جدي) شروع مي شود.

0= من موافق نمي باشم كه اين مورد اصلا مشكل كاربردي باشد.
1= مشكلات ظاهري و بصري: نياز به حل شدن ندارد، مگر اين كه زمان اضافه و آزادي وجود داشته باشد.
2= مشكلات جزئي: بايد حل شوند اما در الويت بسيار پايين قرار دارند.
3= مشكلات اصلي: بايد هر چه سريع تر حل و فصلي گردند و بسيار حائز اهميت مي باشند.
4= فاجعه: اين مور نياز دارد تا در آن واحد حل گردد.

هر كدام از مشكلاتي را كه مي يابيد با اين مقياس رده بندي كنيد و هم چنين رتبه بندي سختي آن را نيز ملاحظه كنيد.

اگر راه حل آشكار باشد و تنها 15 دقيقه از وقت برنامه نويسي را مي گيرد، پس به سرعت مشكل رفع مي گردد. اگر شما نياز داريد تا با ديگر طراحان هم فكري كنيد و روز هاي اندكي را صرف يافتن راه حلي بكنيد، پس اين مشكل مفصل تري محسوب مي شود.

هميشه به دنبال راه حل هاي صحيح و رفع كردن اين مشكلات به سرعت هر چه تمام تر باشيد. اين امر مي تواند روحيه جنگجويانه شما را ارتقاء دهد و به شما كمك نمايد تا احساس كنيد تا واقعا برخي مشكلات را حل مي كنيد.

همگي مشكلات داراي راه حل هاي آشكاري نمي باشند و مشكلات بسياري نياز به قوه ذهني بسيار خوبي براي حل شدن دارند. اما در هر صورت سعي نكنيد تا همه چيز را در وهله اول حل كنيد.

تمامي مشكلات تجربه كاربري را در ابتدا سازمان دهي كنيد كه مي تواند آن ها را راحت تر حل و فصل نمايد.

يافتن راه حل هاي صحيح و درست در طراحي سايت اصفهان

سخت ترين قسمت هر مرور و بازبيني تجربه كاربري يافتن بهترين راه حل ها براي هر مشكل مي باشد. اما اين مورد اساسا همه چيز يك بازبيني و مرور تجربه كاربري را در بر نمي گيرد.

برخي اوقات بهترين راه حل ها از احساسات رايجي به دست مي آيد. شما مي توانيد روي سايت هاي بسيار مطالعه كنيد تا دريابيد كه چگونه مشكلات حل شده اند و هم چنين بهتر است مطالعاتي را به صورت آنلاين دنبال كنيد. اگر شما با يك مسئله رايجي رو به رو شديد، مانند افزايش زمان در صفحه وب سايت، بهتر است باور كنيد كه سايت هاي ديگري نيز اين مشكل را در بر دارند و خيلي از آن ها راه حل هاي شان را در دنياي آنلاين با شما به اشتراك مي گذارند.

اگر مي توانيد به منظور اجراي تست ساده اي در كنار تنظيم نمودن ارزيابي هاي ابتكاري هزينه كنيد تا بيشترين اطلاعات ممكن را به دست آوريد، تست تجربه كاربري را پيشنهاد مي نمايم. شما نياز به چشم هايي روي طراحي داريد، زيرا آن چشم ها ديدگاه هاي تازه اي ارائه مي دهند كه با ايده هاي تازه و جديد همراه مي شوند.

تست كنيد، برخي موارد را كامل نماييد، نتايج را ارزيابي كنيد و دوباره تست كنيد. تجربه كاربري در بيشتر زمينه يك مورد بخصوص مي باشد اما هم چنان يك مورد تكرار شونده است و تنها راه براي فهميدن اين موضوع است كه اگر همه چيز به درستي كار مي كند، بايد مورد تست و بررسي قرار گيرد.

شما قطعا سوالاتي را در طول اين پروسه در بر خواهيد داشت. حتي حرفه اي ها و متخصصين نيز در اين زمان ها دچار سردرگمي هايي مي شوند.

اگر به تنهايي كار مي كنيد و تيمي را در اختيار نداريد، پس ممكن است اين گونه احساس كنيد كه انگار در اقيانوسي گم شده ايد. اما به ياد داشنه باشيد كه اينترنت يك مكان بزرگ با جوامع بسياري مي باشد كه تمايل دارند تا توصيه هايي را به اشتراك بگذارند.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كد .

بازدید : 443
11 زمان : 1399:2

در طراحي سايت و خصوصا طراحي تجربه كاربري سايت نياز به اين هست كه از تله هاي خواسته ياناخواسته اي كه در حين طراحي سايت براي شما پيش مي آيد بگريزيد . اما چگونه ؟ در ادامه همراه با طراحي سايت باشيد تا اين موضوع را بررسي كنيم.
اگر شما پروژه طراحي سايت اصفهان را آغاز كرده ايد و يا در اين پروسه مشاركت داده شده ايد، بسيار ضروري است تا بدانيد كه بايد از مشكلات رايج تجربه كاربري دوري گزينيد، البته اگر مي خواهيد از ديد كاربران و مخاطبين سايت بسيار برجسته ديده شويد. بياييد در اين مقاله به چهار دام و تله موجود در تجربه كاربري نگاه بي اندازيم كه طراحان وب با آن رو به رو مي باشند. ما در اين مقاله نشان مي دهيم كه بايد چگونه از آن ها ممانعت به عمل آوريد.

فرم ها در طراحي سايت

فرم ها براي جمع آوري اطلاعات درباره كاربران، مشتريان و مخاطبين بسيار ضروري مي باشند. شما نمي توانيد آن ها را مجبور به استفاده از اين فرم ها كنيد؛ اما فرم هاي به خوبي طراحي شده به گونه اي مي باشند كه خود مخاطبين و يا كاربران دوست دارند آن ها را پر نمايند. فرم ها بايد درباره اين كه سايت ها به دنبال چه اطلاعاتي مي باشند، سوالات اندكي از كاربران بپرسند. يكي از بزرگ ترين مشكلات فرم هاي آنلاين موقعي است كه هيچ دستورالعملي در آن وجود نداشته باشد.

فرمت كردن در طراحي سايت اصفهان

زماني كه از افرادي براي دريافت اطلاعات بخصوص سوالاتي را مي پرسيم، بايد مشخص كنيد كه دقيقا به دنبال چه چيزي مي باشيد. اگر شما نياز به يك فرمت خاص براي برخي موارد داريد مانند تاريخ، زمان و يا هر اطلاعات فرمت بندي شده ديگر، بايد يك مثال بياوريد. هيچ چيز سردرگم كننده تر از پر كردن يك فرمي نمي باشد كه زماني كه كارتان به اتمام رسيد، پيام هاي خطايي را مشاهده كنيد.

كادر بندي هاي متن در طراحي سايت

خيلي زيبا است كه طراحان در اين زمينه بسيار هوشمندانه پيش بروند و اشاراتي درباره نوع اطلاعاتي كه مي خواهند از كاربران دريافت نمايند، ارائه دارند، آن ها مي توانند اين كار را با متن پيش زمينه در فيلد هاي فرم انجام دهند. در حالي كه اين روش بسيار راحت مي باشد، اما در برخي مواقع در وب سايت ها با متن هاي پيش زمينه اي در فرم ها برخورد كردم كه حتي زماني كه شروع به تايپ كردن مي كنيد، محو نمي شوند.

اين مورد واقعا براي هر كاربري مورد منفي محسوب مي شود، زيرا در اين شرايط كاربران بايد اندكي تايپ كردن را توقف كنند، آن متن را انتخاب كرده و حذف كنند و در نهايت دوباره تايپ كردن را از سر بگيرند. حتي ممكن است كاربران در اين شرايط پشيمان شوند و تايپ كردن را غير ضروري بدانند، زيرا وقفه اي در طول پروسه پر كردن فرم شان به وجود آمده است. هر زمان كه از يك متن پيش زمينه براي اشاره به اطلاعاتي استفاده مي كنيد كه از كاربران مي خواهيد دريافت نماييد، اطمينان حاصل كنيد كه زماني كه كاربران شروع به تايپ كردن مي كنند، از بين مي رود و محو مي شود.

پيام هاي خطا در طراحي سايت

هيچ چيز خسته كننده تر از اين نمي باشد كه تلاش كنيد در وب سايت كاري را انجام دهيد و با پيام هاي خطا به گونه اي مواجه شويد كه هيچ اطلاعاتي را در بر ندارد و يا اطلاعات كافي وجود ندارد.

اگر يك كاربر سايت با يك خطا رو به رو شود، بايد حتما توضيحي از اشتباهي كه پيش آمده و چگونگي برطرف كردن آن به او ارائه شود. براي مثال، اگر در هنگام ورود به يك وب سايت با بخش نام كاربري و پسوورد مواجه شديد و اگر در هنگام وارد كردن اين دو مورد اشتباهي انجام داديد، بايد به شما گفته شود كه اشتباه در كجاست، مربوط به پسوورد است يا نام كاربري. با توجه به اين كه لاگين هاي بسياري در سايت ها وجود دارد، به راحتي مي توانيد انواع نام هاي كاربري و پسوورد ها را دريابيد.

به طور مثال اگر در هنگام ورود به سايتي با پيام خطايي مواجه شدم كه مربوط به نام كاربري و پسوورد مي باشد و مرا به خوبي تفهيم كند كه آن ها دقيقا با پروسه موجود در طراحي وب سايت مطابقت ندارند و سايت نمي تواند با آن ها سازگار شود، شروع به اصلاح نام كاربري و يا پسوورد خود مي نمايم، مانند اضافه كردن 2 حرف بزرگ و يا يك شماره، حرف كوچك و يا يك نقطه و يا حتي يك نشانه.

ديگر مثال در اين زمينه به اين ترتيب مي باشد: اگر پسوورد ها در طول پروسه ثبت نام با هم مطابقت نداشتند، يك پيام خطايي قبل از انتخاب دكمه ارسال بايد نشان داده شود. مثال ديگر مي تواند به اين ترتيب باشد كه اگر يك نام كاربري از قبل وارد شده باشد، قبل از اينكه افراد بخواهند ثبت نام خود را تمام و ارسال كنند، نشان داده شود.

هيچ كس موارد تكراري را دوست ندارد، مخصوصا زماني كه دستورالعمل هاي ضعيفي را دريافت مي كنند. اگر براي كاربران ساده بسازيد تا اطلاعات مورد نظرتان را در اولين وهله وارد نمايند، شما كاربران بيشتري مي يابيد كه به شما جذب شده اند.

تيترهاي جستجويابي بزرگ و ثابت در طراحي سايت اصفهان

نمي دانم اين مورد مشهور باشد يا خير اما من بارها آن را مشاهده كردم و در وب سايت هاي زيادي مواجه شدم. اين مسئله به اين ترتيب است كه يك تيتر بزرگ و تمامي عوامل جستجويابي زماني كه به سمت پايين اسكرول مي شود، محتواهاي بسياري را از ديد پنهان مي سازد. اين مورد زماني كه در ارتباط با مخفي شدن بخش هايي باشد كه بسيار اهميت دارد و شما هميشه به آن نياز داريد، وضع را بدتر مي سازد.

كنتراست كم

چشمان من خوب مي بينند. من طرفدار درك كردن و فهميدن متن ها و يا آيكون هاي ذغالي در يك پيش زمينه مشكي نمي باشم. هيچ كس در چنين صفحاتي وارد نمي شود. كنتراست عامل مهمي در طراحي سايت ها مي باشد و بسيار حائز اهميت است.

متن در طراحي سايت

هر متني بايد به راحتي خوانده شود، به عبارت ديگر بايد وزن كافي داشته باشد تا به راحتي خوانده شود. وزن 100 فونت ها هيچ گاه مكاني در وب سايت ها ندارند (مگر در شرايط بخصوص). استفاده از يك فونت بسيار كوچك در گوشي هاي همراه هم به سادگي مشكل ساز است. در طراحي وب سايت ها بايد كنتراست كافي وجود داشته باشد تا چشمان كاربران حروف را تشخيص دهند.

رنگ در طراحي سايت

براي تمامي عوامل يك وب سايت، بايد كنتراست قابل درك ميان رنگ ها وجود داشته باشد. هر متني بايد با پيش زمينه اي كه در آن قرار مي گيرد، كنتراست داشته باشد. اين امر مي تواند درباره هر لينكي، هر عامل جستجويابي و يا آيكوني صدق نمايد. خيلي سخت نيست تا دريابيد كه به دنبال چه چيزي هستيد.

دكمه هاي دعوت به عمل

مانند ديگر لينك ها و عوامل جستجويابي، دكمه دعوت به عمل شما بايد با كنتراست بالايي در طراحي سايت نمايان باشد. اگر شما مي خواهيد تا بازديد كننده وب سايت عكس العملي را نشان دهد، بايد آن را برجسته بسازيد، بايد به راحتي خوانده شود و بايد به سرعت بارگيري شده و واضح به نظر برسد. به نظر نمي رسد كه سايت هاي بسياري ديده باشيد كه دكمه دعوت به عمل و يا هر عامل دعوت به عمل ديگر خود را از ساير عوامل متمايز نسازد. گاهي اوقات، اين مورد اصلا يك دكمه نيست بلكه يك لينك متني ساده با فضاي خالي زياد در اطراف آن مي باشد.

نقاط لمسي در گوشي هاي همراه

من اين مورد را در وب سايت هاي گوشي همراه زيادي مشاهده نمودم و آن يكي از مواردي خسته كننده اي است كه با آن مي توان ارتباط يافت. اگر يك دكمه و يا يك لينك براي كليك كردن داشته باشيد، فضاي خالي كافي به آن ارائه دهيد، به گونه اي كه كاربران به صورت اشتباهي وارد بخش ديگري نشوند و مكان ديگري را به صورت اشتباهي لمس نكنند. در گوشي هاي هوشمند همراه، اطمينان حاصل كنيد كه هر دكمه و يا لينكي به اندازه كافي از لبه ها و گوشه هاي صفحه نمايش دور مي باشد كه به راحتي با انگشت لمس و انتخاب شود.
هر زماني كه يك دكمه بسيار به گوشه ها و لبه هاي صفحه نمايش نزديك باشد، براي لمس شدن و تب كردن سخت مي شود. اگر شما انگشتان بزرگي داشته باشيد، اصلا نمي توانيد عكس العملي از خود در اين گونه سايت ها نشان دهيد. از اين رو كاربر مجبور مي شود تا بارها و بارها تب كردن را تكرار كند تا بتواند هدف خود را تحقق ببخشد. در نظر گرفتن فضاي خالي براي آن عوامل بسيار اهميت دارد و مي تواند از بروز مشكلات و خطاهاي بسيار جلوگيري نمايد.

نياز به طراحي سايت داريد ؟ قبل از آن با شماره تلفن هاي بالاي سايت تماس بگيريد و يا با مراجعه به صفحه تماس با ما شركت درخواست مشاوره كنيد . همچنين با رفتن به صفحه ثبت سفارش ميتوانيد سفارش خود را ثبت كرده تامشاورين سارين وب با شما تماس بگيرند . طراحي سايت ، سئو و بهينه سازي سايت خود را با سارن وب تجربه كد .

تعداد صفحات : 19

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 55
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 50
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 2354
  • بازدید سال : 5026
  • بازدید کلی : 1971717
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی