loading...

سارين وب ديزاين

نه تنها براي فروشگاه‌هاي اينترنتي كه يكي از پايه‌هاي موفقيت هر كسب و كاري تبليغات هدفمند مي‌باشد. همواره بخشي از درآمد خود را براي تبليغات سرمايه‌گذاري كنيد.

بازدید : 441
11 زمان : 1399:2

فروشگاه هاي فيزيكي كم كم براي حضور در فضاي مجازي روبه طراحي سايت فروشگاهي مي آورند . به طوريكه تا چند سال ديگه طراحي سايت جزو يكي از ملزومات براي كسب وكار ها به حساب مي آيد . اما حال ميخواهيم ببنيم يك فروشگاه اينترنتي در طراحي سايت چگونه موفق ميشود؟

در ادامه به ذكر برخي نكات خواهيم پرداخت پس همراه باشيد.

– قبل از طراحي سايت نام مناسب براي كسب وكار خود انتخاب كنيد

اولين گزينه براي راه‌اندازي يك فروشگاه اينترنتي انتخاب نام فروشگاه و ثبت دامنه است. نام شما، برند شما را در ذهن مشتريان ثبت خواهد كرد. يك نام مناسب تا حد امكان كوتاه، مرتبط با كسب و كار و خاص است. بسياري از افراد گمان مي‌كنند اگر نام سايتشان را بر اساس ساختار يك وب‌سايت مشابه و موفق انتخاب كنند موفقيت بيشتري كسب خواهند كرد. از همين رو در بازار امروز فروشگاه‌هاي اينترنتي سايت‌هاي زيادي با پيشوند ديجي يا پسوند كالا مي‌بينيم.

در نظر داشته باشيد يك اسم شما را خاص نمي‌كند، اين شما هستيد كه با تلاش مي‌توانيد اسمي را خاص كنيد. پس نام سايتتان را بدون در نظر گرفتن اينكه سايت‌هايي كه پيش از شما آغاز به كار كرده‌اند انتخاب كنيد.

– سيستم مديريت محتواي مناسب با طراحي سايت مناسب برگزينيد

سيستم مديريت محتوا، اطلاعات فروشگاه شما اعم از ليست كالاها يا خدمات، توضيحات آن‌ها، تصاوير، قيمت‌ها و … و اطلاعاتي شامل مشتريان، فرآيند خريد و ثبت سفارش و … را شامل مي‌شود.

اينكه چه سيستم مديريت محتوايي انتخاب مي‌كنيد بسيار مهم است. فرص را بر اين مي‌گيريم كه قصد برنامه‌نويسي اختصاصي براي فروشگاهتان نداريد و قصد داريد از سيستم‌هاي عمومي و متداول مثل ووكامرس، پرستاشاپ، اپن‌كارت يا … انتخاب كنيد.

اينكه چه سيستمي مناسب كار شماست تا حدي سليقه‌اي است. البته بايد امكانات هر سيستم را سنجيد و مشخص كرد كه كدام سيستم مديريت محتوا مي‌تواند آنطور كه شايسته است پاسخگوي نياز شما باشد. دقت داشته باشيد در ميانه راه تغيير يك سيستم مديريت محتوا كار چندان آساني نيست. پس بهتر است سيستمي انتخاب كنيد كه نياز به تغيير آن نباشد. در لينك زير برخي از معروفترين و متداول‌ترين فروشگاه‌سازهاي اينترنتي با يكديكر مقايسه شده‌اند.

پس از انتخاب سيستم مديريت محتواي وب‌سايت، نياز است كه ظاهري مناسب براي وب‌سايتتان در نظر بگيريد. يكي از ويژگي‌هاي ظاهر مناسب براي وب‌سايت علاوه بر زيبا بودن قالب، خاص بودن آن است. يعني قالبي كه توسط ديگران استفاده نشده باشد. تيم توسعه و طراحي سايت با طراحي قالب اختصاصي براي فروشگاه شما بر اساس بروزترين متدهاي روز طراحي وب‌سايت، ظاهري مناسب و كاربرپسند را به وب‌سايت شما خواهد بخشيد.

– هاست پرسرعت و مرغوب تهيه كنيد

همانطور كه مستحضر هستيد، هاست يا ميزباني فضايي است كه اطلاعات سايت شما شامل كدهاي برنامه‌نويسي سيستم مديريت محتوا، تصاوير، بانك‌هاي اطلاعاتي و … بر روي آن قرار مي‌گيرند. علاوه بر اينكه سرور ميزباني شما بايد پايداري بالايي داشته باشد و سايت شما را در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس مشتريان قرار دهد، عموما فروشگاه‌هاي اينترنتي مصرف زيادي از منابع سرور دارند و مي‌بايست سرويسي براي آن‌ها تهيه شود كه پاسخگوي اين نياز باشد. يك هاست كم منبع جز كلافگي براي شما حاصلي نخواهد داشت و باعث مي‌شوند نتوانيد بر روي هدف فروشگاه خود تمركز كنيد.

– كار خود را بعد از طراحي سايت تخصصي كنيد

پس از آماده سازي ملزومات يك فروشگاه اينترنتي و راه‌اندازي وب‌سايت مي‌بايست بر روي كسب و كار خود متمركز شويد. بسيار ديده شده است كه فروشگاه‌هاي اينترنتي تصميم به فروش گستره‌ي وسيعي از انواع كالاها بدون تخصص كافي در خصوص بسياري از محصولاتشان مي‌كنند. مشتري زماني به شما اعتماد مي‌كند كه بداند در خصوص يك كالا اطلاعات كافي را داريد. اگر سؤالي در خصوص كالايي از شما بپرسد و نتوانيد پاسخ مناسبي داشته باشيد، به احتمال زياد مشتري را از دست خواهيد داد.

سعي كنيد حتي‌المقدور براي شروع كار، نسبت به فروش كالاها يا خدمات حرفه‌ي تخصصي خودتان اقدام كنيد و زياد از اين شاخه به آن شاخه نپريد. حتي فروشگاه‌هاي بزرگي كه امروزه مي‌بينيد تنوع بسياري زيادي در دسته‌بندي محصولاتشان دارند شروع كارشان با تخصص بر يك گروه از محصولات بوده است.

– شفاف باشيد

همواره اين نگراني براي مشتريان وجود دارد كه محصولاتي كه بصورت اينترنتي خريداري مي‌كنند ويژگي‌هاي ذكر شده در سايت فروشنده را نداشته باشد و يا به آن شكلي كه توضيح داده شده است نباشد. توضيحاتي كه در خصوص كالاها در وب‌سايتتان درج مي‌كنيد، دقيقاً و مو به مو بايد مطابق كالايي باشد كه قصد فروش آن را داريد. صداقت يكي از مهمترين اصول براي رسيدن به موفقيت در فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌باشد. اگر مي‌خواهيد جلب اعتماد كنيد شفاف باشيد، اين امر باعث مي‌شود تصور خوبي از برند شما در ذهن مردم نقش ببندد و اين موضوغ احتمال توصيه مشتريان فعلي به خريد از فروشگاه شما را به مشتريان بالقوه ديگر افزايش خواهد داد.

– مشتري را در جريان مراحل پس از ثبت سفارش قرار دهيد

يكي از مواردي كه توجه و اعتماد مشتري را به شما جلب مي‌كند اين است كه پس از ثبت سفارش و خريد كالا توسط مشتري، تمامي مراحل را از طريق ايميل و يا ترجيحاً پيامك اطاع‌رساني نماييد.

اينكه مشتري بداند كالاي خريداري شده دقيقاً چه زماني ارسال شده است باعث آسودگي خاطر بيشتر او و مشخص شدن زمان تقريبي دريافت كالا خواهد شد.

همچنين در صورت ارسال محصولات توسط پست كد پيگيري پستي به همراه لينك رهگيري مرسوله در سايت پست را در اختيار مشتري قرار دهيد تا امكان رهگيري مرسوله را بصورت آنلاين داشته باشد.

– بازه زماني ارسال مشخص و سريع باشد

بهتر است مشتري بداند در چه بازه زماني سفارش خود را دريافت خواهد كرد تا بر اساس آن براي وقت خود برنامه‌ريزي داشته باشد. از زمان‌بندي سيستم‌هاي ارسال محصول مثل پست و تيپاكس اطلاع حاصل كنيد و بر اساس آن به مشتري زمان حدودي ترجيحاً با مشخص كردن روز و براي مشترياني كه در شهر خودتان هستند با مشخص كردن بازه زماني بين ساعاتي خاص و امكان انتخاب بين بازه‌هاي مختلف فراهم كنيد.

دقت داشته باشيد كه در صورت مشخص كردن بازه زماني بسيار مهم است كه محصول دقيقاً در همان زمان به دست مشتري برسد. اينكه بازه زماني مشخص‌ نباشد قابل قبول تر از مشخص كردن يك بازه زماني اما تحويل در بازه زماني ديگري است. اين كار مشتري را بسيار دلسرد خواهد كرد و در صورتي كه مشتري شما برنامه‌ي ريزي مشخصي براي زمانش داشته باشد مي‌تواند براي هميشه او را از فروشگاه شما روي گردان كند.

– خدمات پس از فروش داشته باشيد

صرف فروش محصولات يا خدمات به يك مشتري نمي‌تواند تضمين كننده‌ي موفقيت يك فروشگاه اينترنتي باشد. شما به مشترياني نياز داريد كه بيش از يكبار از شما خريد داشته باشند. يك مشتري زماني به فروشگاه شما بازخواهد گشت كه از سفارش قبلي تجربه‌ي خوشايندي در ذهن داشته باشد. يكي از راهكارهاي جلب رضايت مشتري و افزايش احتمال بازگشت او، ارائه خدمات پس از فروش محصول يا خدمات مي‌باشد. سعي كنيد پس از هربار خريد با مشتري ارتباط برقرار كنيد و نظرش را در خصوص كالا يا محصول خريداري شده جويا شويد. به انتقادات احتمالي مشتري گوش كنيد و در صدد رفع آن برآييد. همچنين با توجه به اينكه بسياري از كالاهايي كه به صورت اينترنتي به فروش مي‌رسند از طريق پست، تيپاكس يا سرويس‌هاي ديگر ارسال مي‌شوند، با اين كار اطمينان خواهيد يافت كه كالاي فروخته شده به دست مشتري رسيده است.

تجربه نشان داده است كه مشتري از تماس فروشنده پس از تحويل كالا خرسند خواهد شد و اعتماد بيشتري به فروشگاه خواهد داشت و اين موضوع احتمال خريد مجدد مشتري را افزايش مي‌دهد.

– كاربري سايت آسان باشد

فروشگاه‌هاي اينترنتي از هر قشري با هر سطح اطلاعاتي مشتري دارند. هر كس كه به اينترنت دسترسي داشته باشد مشتري بالقوه شماست. دسترسي به بخش‌هاي مختلف سايت و ثبت سفارش بايد به ساده‌ترين شكل ممكن باشد تا همه مشتريان بتوانند به راحتي اقدام به ثبت سفارش خودشان بكنند. حتماً يك راهنماي تصويري از چگونگي انجام مراحل ثبت سفارش تهيه كنيد و لينك آن را به گونه‌اي در سايت قرار دهيد تا براي مشتريان جلب توجه كند.

– بعد از طراحي سايت توليد محتوا را شروع كنيد

حتماً سعي بر اين داشته باشيد كه اطلاعاتي كه در خصوص يك محصول درج مي‌كنيد توسط خودتان توليد شده باشد. كپي اطلاعات از ساير سايت‌ها باعث كاهش رتبه سايتتان در موتورهاي جستجو يا اصطلاحاً افت سئو خواهد داشت. محتوا علاوه بر متن مي‌تواند شامل عكس‌هاي محصولات شما نيز باشد. سعي كنيد از محصولاتتان از زاويه‌هاي مشخص تصاوير با كيفيت تهيه كنيد. ترجيحاً از يك پس زمينه مشخص براي تمامي محصولات استفاده كنيد. عكس دقيقاً از همان محصولي باشد كه قصد فروش آن را داريد. طبيعتاً اينكه مشتري تصوير يك محصول را ببيند و محصولي با ظاهر ديگري دريافت كند چندان خوشايند نخواهد بود.

– به طور مداوم براي محصولات تخفيف در نظر بگيريد

يكي از راه‌هاي جلب توجه مشتريان به محصولات خاص، در نظر گرفتن تخفيف براي محصول مورد نظر است. سعي كنيد در بازه‌هاي زماني مختلف سود حاصل از برخي محصولات را كاهش داده و با تعيين قسمتي به عنوان محصولات تخفيف‌دار در صفحه اصلي، اين محصولات را به مشتريان عرضه كنيد. همچنين با ارسال خبرنامه نيز مي‌توانيد مشتريان قديمي را از تخفيفات در نظر گرفته شده با خبر سازيد.

– هزينه‌هاي پرداختي مشتري را كاملاً مشخص كنيد

عموما فروشگاه‌هاي اينترنتي دو هزينه از مشتري دريافت مي‌كنند. يكي براي محصول فروخته شده و ديگري هزينه ارسال. توجه داشته باشيد كه طي انجام مراحل ثبت سفارش ريز هزينه‌ها را دقيقاً براي مشتري مشخص نماييد تا مشتري بداند وجهي كه مي‌بايست پرداخت كند چقدر و بابت چه چيزي بود است. به‌خصوص اگر در فروشگاه خود روش پرداخت در محل را داريد حتماً بايد در هزينه‌ي نهايي كه به مشتري نمايش داده مي‌شود هزينه‌ي ارسال نيز ذكر شود تا در هنگام پرداخت مشكلي ايجاد نشود. بروز مشكلات اينچنيني، اعتماد مشتريان از را از فروشگاه شما سلب خواهد كرد.

– تبليغات را فراموش نكنيد

نه تنها براي فروشگاه‌هاي اينترنتي كه يكي از پايه‌هاي موفقيت هر كسب و كاري تبليغات هدفمند مي‌باشد. همواره بخشي از درآمد خود را براي تبليغات سرمايه‌گذاري كنيد. يكي از روش‌هاي تبليغاتي كه بازخورد بالا و نتيجه رضايت‌كننده‌اي مي‌تواند داشته باشد تبليغات ادوردز گوگل است. در صورت انتخاب كلمه كليدي مناسب مي‌توانيد درآمد بالايي از ورودي گوگل ادوردز كسب نماييد.

منبع:طراحي سايت

فروشگاه هاي فيزيكي كم كم براي حضور در فضاي مجازي روبه طراحي سايت فروشگاهي مي آورند . به طوريكه تا چند سال ديگه طراحي سايت جزو يكي از ملزومات براي كسب وكار ها به حساب مي آيد . اما حال ميخواهيم ببنيم يك فروشگاه اينترنتي در طراحي سايت چگونه موفق ميشود؟

در ادامه به ذكر برخي نكات خواهيم پرداخت پس همراه باشيد.

– قبل از طراحي سايت نام مناسب براي كسب وكار خود انتخاب كنيد

اولين گزينه براي راه‌اندازي يك فروشگاه اينترنتي انتخاب نام فروشگاه و ثبت دامنه است. نام شما، برند شما را در ذهن مشتريان ثبت خواهد كرد. يك نام مناسب تا حد امكان كوتاه، مرتبط با كسب و كار و خاص است. بسياري از افراد گمان مي‌كنند اگر نام سايتشان را بر اساس ساختار يك وب‌سايت مشابه و موفق انتخاب كنند موفقيت بيشتري كسب خواهند كرد. از همين رو در بازار امروز فروشگاه‌هاي اينترنتي سايت‌هاي زيادي با پيشوند ديجي يا پسوند كالا مي‌بينيم.

در نظر داشته باشيد يك اسم شما را خاص نمي‌كند، اين شما هستيد كه با تلاش مي‌توانيد اسمي را خاص كنيد. پس نام سايتتان را بدون در نظر گرفتن اينكه سايت‌هايي كه پيش از شما آغاز به كار كرده‌اند انتخاب كنيد.

– سيستم مديريت محتواي مناسب با طراحي سايت مناسب برگزينيد

سيستم مديريت محتوا، اطلاعات فروشگاه شما اعم از ليست كالاها يا خدمات، توضيحات آن‌ها، تصاوير، قيمت‌ها و … و اطلاعاتي شامل مشتريان، فرآيند خريد و ثبت سفارش و … را شامل مي‌شود.

اينكه چه سيستم مديريت محتوايي انتخاب مي‌كنيد بسيار مهم است. فرص را بر اين مي‌گيريم كه قصد برنامه‌نويسي اختصاصي براي فروشگاهتان نداريد و قصد داريد از سيستم‌هاي عمومي و متداول مثل ووكامرس، پرستاشاپ، اپن‌كارت يا … انتخاب كنيد.

اينكه چه سيستمي مناسب كار شماست تا حدي سليقه‌اي است. البته بايد امكانات هر سيستم را سنجيد و مشخص كرد كه كدام سيستم مديريت محتوا مي‌تواند آنطور كه شايسته است پاسخگوي نياز شما باشد. دقت داشته باشيد در ميانه راه تغيير يك سيستم مديريت محتوا كار چندان آساني نيست. پس بهتر است سيستمي انتخاب كنيد كه نياز به تغيير آن نباشد. در لينك زير برخي از معروفترين و متداول‌ترين فروشگاه‌سازهاي اينترنتي با يكديكر مقايسه شده‌اند.

پس از انتخاب سيستم مديريت محتواي وب‌سايت، نياز است كه ظاهري مناسب براي وب‌سايتتان در نظر بگيريد. يكي از ويژگي‌هاي ظاهر مناسب براي وب‌سايت علاوه بر زيبا بودن قالب، خاص بودن آن است. يعني قالبي كه توسط ديگران استفاده نشده باشد. تيم توسعه و طراحي سايت با طراحي قالب اختصاصي براي فروشگاه شما بر اساس بروزترين متدهاي روز طراحي وب‌سايت، ظاهري مناسب و كاربرپسند را به وب‌سايت شما خواهد بخشيد.

– هاست پرسرعت و مرغوب تهيه كنيد

همانطور كه مستحضر هستيد، هاست يا ميزباني فضايي است كه اطلاعات سايت شما شامل كدهاي برنامه‌نويسي سيستم مديريت محتوا، تصاوير، بانك‌هاي اطلاعاتي و … بر روي آن قرار مي‌گيرند. علاوه بر اينكه سرور ميزباني شما بايد پايداري بالايي داشته باشد و سايت شما را در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس مشتريان قرار دهد، عموما فروشگاه‌هاي اينترنتي مصرف زيادي از منابع سرور دارند و مي‌بايست سرويسي براي آن‌ها تهيه شود كه پاسخگوي اين نياز باشد. يك هاست كم منبع جز كلافگي براي شما حاصلي نخواهد داشت و باعث مي‌شوند نتوانيد بر روي هدف فروشگاه خود تمركز كنيد.

– كار خود را بعد از طراحي سايت تخصصي كنيد

پس از آماده سازي ملزومات يك فروشگاه اينترنتي و راه‌اندازي وب‌سايت مي‌بايست بر روي كسب و كار خود متمركز شويد. بسيار ديده شده است كه فروشگاه‌هاي اينترنتي تصميم به فروش گستره‌ي وسيعي از انواع كالاها بدون تخصص كافي در خصوص بسياري از محصولاتشان مي‌كنند. مشتري زماني به شما اعتماد مي‌كند كه بداند در خصوص يك كالا اطلاعات كافي را داريد. اگر سؤالي در خصوص كالايي از شما بپرسد و نتوانيد پاسخ مناسبي داشته باشيد، به احتمال زياد مشتري را از دست خواهيد داد.

سعي كنيد حتي‌المقدور براي شروع كار، نسبت به فروش كالاها يا خدمات حرفه‌ي تخصصي خودتان اقدام كنيد و زياد از اين شاخه به آن شاخه نپريد. حتي فروشگاه‌هاي بزرگي كه امروزه مي‌بينيد تنوع بسياري زيادي در دسته‌بندي محصولاتشان دارند شروع كارشان با تخصص بر يك گروه از محصولات بوده است.

– شفاف باشيد

همواره اين نگراني براي مشتريان وجود دارد كه محصولاتي كه بصورت اينترنتي خريداري مي‌كنند ويژگي‌هاي ذكر شده در سايت فروشنده را نداشته باشد و يا به آن شكلي كه توضيح داده شده است نباشد. توضيحاتي كه در خصوص كالاها در وب‌سايتتان درج مي‌كنيد، دقيقاً و مو به مو بايد مطابق كالايي باشد كه قصد فروش آن را داريد. صداقت يكي از مهمترين اصول براي رسيدن به موفقيت در فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌باشد. اگر مي‌خواهيد جلب اعتماد كنيد شفاف باشيد، اين امر باعث مي‌شود تصور خوبي از برند شما در ذهن مردم نقش ببندد و اين موضوغ احتمال توصيه مشتريان فعلي به خريد از فروشگاه شما را به مشتريان بالقوه ديگر افزايش خواهد داد.

– مشتري را در جريان مراحل پس از ثبت سفارش قرار دهيد

يكي از مواردي كه توجه و اعتماد مشتري را به شما جلب مي‌كند اين است كه پس از ثبت سفارش و خريد كالا توسط مشتري، تمامي مراحل را از طريق ايميل و يا ترجيحاً پيامك اطاع‌رساني نماييد.

اينكه مشتري بداند كالاي خريداري شده دقيقاً چه زماني ارسال شده است باعث آسودگي خاطر بيشتر او و مشخص شدن زمان تقريبي دريافت كالا خواهد شد.

همچنين در صورت ارسال محصولات توسط پست كد پيگيري پستي به همراه لينك رهگيري مرسوله در سايت پست را در اختيار مشتري قرار دهيد تا امكان رهگيري مرسوله را بصورت آنلاين داشته باشد.

– بازه زماني ارسال مشخص و سريع باشد

بهتر است مشتري بداند در چه بازه زماني سفارش خود را دريافت خواهد كرد تا بر اساس آن براي وقت خود برنامه‌ريزي داشته باشد. از زمان‌بندي سيستم‌هاي ارسال محصول مثل پست و تيپاكس اطلاع حاصل كنيد و بر اساس آن به مشتري زمان حدودي ترجيحاً با مشخص كردن روز و براي مشترياني كه در شهر خودتان هستند با مشخص كردن بازه زماني بين ساعاتي خاص و امكان انتخاب بين بازه‌هاي مختلف فراهم كنيد.

دقت داشته باشيد كه در صورت مشخص كردن بازه زماني بسيار مهم است كه محصول دقيقاً در همان زمان به دست مشتري برسد. اينكه بازه زماني مشخص‌ نباشد قابل قبول تر از مشخص كردن يك بازه زماني اما تحويل در بازه زماني ديگري است. اين كار مشتري را بسيار دلسرد خواهد كرد و در صورتي كه مشتري شما برنامه‌ي ريزي مشخصي براي زمانش داشته باشد مي‌تواند براي هميشه او را از فروشگاه شما روي گردان كند.

– خدمات پس از فروش داشته باشيد

صرف فروش محصولات يا خدمات به يك مشتري نمي‌تواند تضمين كننده‌ي موفقيت يك فروشگاه اينترنتي باشد. شما به مشترياني نياز داريد كه بيش از يكبار از شما خريد داشته باشند. يك مشتري زماني به فروشگاه شما بازخواهد گشت كه از سفارش قبلي تجربه‌ي خوشايندي در ذهن داشته باشد. يكي از راهكارهاي جلب رضايت مشتري و افزايش احتمال بازگشت او، ارائه خدمات پس از فروش محصول يا خدمات مي‌باشد. سعي كنيد پس از هربار خريد با مشتري ارتباط برقرار كنيد و نظرش را در خصوص كالا يا محصول خريداري شده جويا شويد. به انتقادات احتمالي مشتري گوش كنيد و در صدد رفع آن برآييد. همچنين با توجه به اينكه بسياري از كالاهايي كه به صورت اينترنتي به فروش مي‌رسند از طريق پست، تيپاكس يا سرويس‌هاي ديگر ارسال مي‌شوند، با اين كار اطمينان خواهيد يافت كه كالاي فروخته شده به دست مشتري رسيده است.

تجربه نشان داده است كه مشتري از تماس فروشنده پس از تحويل كالا خرسند خواهد شد و اعتماد بيشتري به فروشگاه خواهد داشت و اين موضوع احتمال خريد مجدد مشتري را افزايش مي‌دهد.

– كاربري سايت آسان باشد

فروشگاه‌هاي اينترنتي از هر قشري با هر سطح اطلاعاتي مشتري دارند. هر كس كه به اينترنت دسترسي داشته باشد مشتري بالقوه شماست. دسترسي به بخش‌هاي مختلف سايت و ثبت سفارش بايد به ساده‌ترين شكل ممكن باشد تا همه مشتريان بتوانند به راحتي اقدام به ثبت سفارش خودشان بكنند. حتماً يك راهنماي تصويري از چگونگي انجام مراحل ثبت سفارش تهيه كنيد و لينك آن را به گونه‌اي در سايت قرار دهيد تا براي مشتريان جلب توجه كند.

– بعد از طراحي سايت توليد محتوا را شروع كنيد

حتماً سعي بر اين داشته باشيد كه اطلاعاتي كه در خصوص يك محصول درج مي‌كنيد توسط خودتان توليد شده باشد. كپي اطلاعات از ساير سايت‌ها باعث كاهش رتبه سايتتان در موتورهاي جستجو يا اصطلاحاً افت سئو خواهد داشت. محتوا علاوه بر متن مي‌تواند شامل عكس‌هاي محصولات شما نيز باشد. سعي كنيد از محصولاتتان از زاويه‌هاي مشخص تصاوير با كيفيت تهيه كنيد. ترجيحاً از يك پس زمينه مشخص براي تمامي محصولات استفاده كنيد. عكس دقيقاً از همان محصولي باشد كه قصد فروش آن را داريد. طبيعتاً اينكه مشتري تصوير يك محصول را ببيند و محصولي با ظاهر ديگري دريافت كند چندان خوشايند نخواهد بود.

– به طور مداوم براي محصولات تخفيف در نظر بگيريد

يكي از راه‌هاي جلب توجه مشتريان به محصولات خاص، در نظر گرفتن تخفيف براي محصول مورد نظر است. سعي كنيد در بازه‌هاي زماني مختلف سود حاصل از برخي محصولات را كاهش داده و با تعيين قسمتي به عنوان محصولات تخفيف‌دار در صفحه اصلي، اين محصولات را به مشتريان عرضه كنيد. همچنين با ارسال خبرنامه نيز مي‌توانيد مشتريان قديمي را از تخفيفات در نظر گرفته شده با خبر سازيد.

– هزينه‌هاي پرداختي مشتري را كاملاً مشخص كنيد

عموما فروشگاه‌هاي اينترنتي دو هزينه از مشتري دريافت مي‌كنند. يكي براي محصول فروخته شده و ديگري هزينه ارسال. توجه داشته باشيد كه طي انجام مراحل ثبت سفارش ريز هزينه‌ها را دقيقاً براي مشتري مشخص نماييد تا مشتري بداند وجهي كه مي‌بايست پرداخت كند چقدر و بابت چه چيزي بود است. به‌خصوص اگر در فروشگاه خود روش پرداخت در محل را داريد حتماً بايد در هزينه‌ي نهايي كه به مشتري نمايش داده مي‌شود هزينه‌ي ارسال نيز ذكر شود تا در هنگام پرداخت مشكلي ايجاد نشود. بروز مشكلات اينچنيني، اعتماد مشتريان از را از فروشگاه شما سلب خواهد كرد.

– تبليغات را فراموش نكنيد

نه تنها براي فروشگاه‌هاي اينترنتي كه يكي از پايه‌هاي موفقيت هر كسب و كاري تبليغات هدفمند مي‌باشد. همواره بخشي از درآمد خود را براي تبليغات سرمايه‌گذاري كنيد. يكي از روش‌هاي تبليغاتي كه بازخورد بالا و نتيجه رضايت‌كننده‌اي مي‌تواند داشته باشد تبليغات ادوردز گوگل است. در صورت انتخاب كلمه كليدي مناسب مي‌توانيد درآمد بالايي از ورودي گوگل ادوردز كسب نماييد.

منبع:طراحي سايت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 19

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 113
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 56
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 294
  • بازدید ماه : 2653
  • بازدید سال : 5325
  • بازدید کلی : 1972016
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی